خوردنی هایی که مثل مسکن عمل می کنند

به گزارش مجله خبری تیرول، بهترین جایگزین مصرف داروهای شیمیایی برای تسکین درد، بدون شک مسکن های گیاهی می باشد و با ضد درد های گیاهی می توانید درد های خود را تسکین کنید.

خوردنی هایی که مثل مسکن عمل می کنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک، خیلی از افراد با افزایش سن دردهای زیادی را تجربه کرده که برای تسکین و رفع آن داروهای شیمیایی زیادی مصرف می کنند اما همچنان از دردهای مزمن شکایت دارند اما گزینه های جایگزین و مقرون به صرفه ای وجود دارد که بیشتر افراد با تجویز پزشک می توانند از خواص آن بهره مند شوند .در این بخش از بهداشت و سلامت به معرفی خوراکی هایی می پردازیم که دردها را تسکین می دهند.

گیلاس :

رنگ قرمز گیلاس به دلیل ترکیبات مفیدی به نام آنتوسیانین است. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه دردها را تسکین می دهد. گیلاس مانند آسپیرین ، ناپروکسن و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانع التهاب می شود و درد را مهار می کند.

مطالعات نشان می دهد مصرف گیلاس در وعده صبحانه 25 % التهاب را کاهش می دهد، بنابراین می توانید برای تسکین دردهای مفصلی و ماهیچه، گیلاس را به مدت 45 روز در برنامه غذایی خود بگنجانید.

زنجبیل :

سالهاست از زنجبیل برای رفع حالت تهوع و دریا زدگی استفاده می شود. زمانی که فردی قادر به تخیله معده خود نباشد حالت تهوع ناخوشایندی را تجربه می کند که با مصرف زنجبیل می توان آن را تسکین داد چرا که زنجبیل باعث استفراغ می شود

علاوه بر این زنجبیل را می توان به عنوان یک آسپرین طبیعی و داروی ضد التهاب برای تسکین میگرن، آرتروز و دردهای عضلانی استفاده کرد.

روش های زیادی وجود دارد که می توان زنجبیل را در رژیم غذایی گنجاند،آن را در غذاها، اسموتی ها اضافه کنید یا اینکه با قرار دادن زنجبیل ریز خرد شده و پوست کنده در آب جوش به مدت 15 دقیقه چای دم کنید.

آناناس :

در آناناس آنزیمی به نام بروملین وجود دارد که مانند مسکن عمل کرده و سبب کاهش میزان التهاب و کاهش دردهای ناشی از استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید می شود.

سیب :

سیب حاوی آنتی اکسیدانی به نام کورستین است که خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف روزانه آن سبب کاهش درد می شود.

پرتقال :

برای کاهش درد بیماری های التهابی و تورمی پرتقال بخورید زیرا این میوه سرشار از ویتامین C و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید می شود. همچنین مصرف این میوه در رفع سرماخوردگی مفید می باشد.

انگور قرمز:

انگور قرمز یک مسکن طبیعی است و به دلیل داشتن پلی فنول خواص ضد التهابی دارد. انگور قرمز برای کاهش التهاب درست مانند آسپرین عمل می کند.

آجیل و دانه ها :

آجیل ها و دانه ها سرشار از تریپتوفان، بوده که این اسید آمینه منجر به کاهش درد می شود. موثرترین آجیل و دانه ها برای کاهش درد عبارتند از فندق، دانه کنجد، تخمه آفتابگردان

جوی دو سر:

آندومتریوزیس هنگامی رخ می دهد که جداره های ریز رحم کنده می شود و خارج از رحم رشد می کند. به گفته محققان، این سلول های مهاجر دوران قاعدگی را در برخی زنان به دوران زجرآوری تبدیل می کند و به حدی التهاب ایجاد می کند که فرد درد بسیار شدید دارد. رژیم غذایی غنی از جو دو سر طی 6 ماه این درد را تا 60 درصد کاهش می دهد. با خوردن روزی یک پیمانه جو دو سر می توان از این درد رهایی پیدا کرد.

قره قاط :

پس از ورود هلیکوباکترپیلوری به بدن، غشاء معده توسط این باکتری مورد تهاجم قرار می گیرد. مصرف آنتی بیوتیک ها برای درمان این بیماری رایج است علاوه بر این می توانید برای جلوگیری از چسبیدن هلیکوباکترپیلوری به پوشش معده آب قره قاط بنوشید.

مطالعات نشان می دهد نوشیدن یک فنجان یا کمتر آب قره قاط بدون شکر، روزانه به مدت 3 هفته می تواند تقریباً 20٪ از عفونت هلیکوباکترپیلوری را از بین ببرد؛ اما اگر آب قره قاط حاوی شکر باشد موجب التهاب می شود، بنابراین آب قره قاط طبیعی را تهیه کرده و آن را به تدریج بنوشید. در صورت تلخ بودن مقداری آب یا یک شیرین کننده طبیعی مانند استویا به آن اضافه کنید.

ماهی سالمون و ساردین :

مصرف ماهی های کم جیوه و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می تواند به تسکین درد کمر کمک کند.

رگ های خونی موجود در کمر که در لبه دیسک های نخاعی قرار دارند در صورت سالم بودن می توانند مواد مغذی اساسی را به دیسک ها منتقل کنند.

اگر جریان خون کم شود ، دیسک ها منبع اکسیژن و سایر مواد مغذی خود را از دست داده و شروع به تحلیل رفتن می کنند. امگا 3 موجود در ماهی با بهبود جریان خون و کاهش التهاب در رگ های خونی و اعصاب، به تسکین درد کمک می کند، بنابراین در هفته 2-3 وعده ماهی مصرف کنید. برای تاثیر بهتر می توان از مکمل ها نیز استفاده کرد.

اسفناج :

اسفناج و سایر سبزیجات با برگ تیره حاوی کاروتنوئیدها و رنگدانه های گیاهی برای کاهش میزان التهاب و درد ناشی از آن هستند.

کلم بروکلی :

کلم بروکلی حاوی گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان است که منجر به محافظت در برابر آرتریت می شود.

هویج :

هویج، سیب زمینی شیرین و کدو حاوی بتاکاروتن هستند که تأثیر مثبتی روی کاهش درد دارند. افرادی که بتاکاروتن بیشتری مصرف می کنند و یا مکمل دریافت می کنند عمر طولانی تر و عملکرد مغزی بهتری دارند.

افراد سیگاری نباید از مکمل بتاکاروتن استفاده کنند زیرا احتمال ابتلا به سرطان ریه با مصرف این مکمل ها افزایش می یابد.

شکلات تیره :

شکلات و کاکائو حاوی کافئین و مواد شیمیایی برای کمک به مبارزه با التهاب و کاهش درد هستند. مصرف شکلات تیره می تواند در کاهش التهاباتی که به بیماری های قلبی عروقی منجر می شود موثر باشد.

انواع چای :

در چای سبز، سیاه و سفید آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئید وجود دارند که در مبتلایان به آرتریت خسارت سلولی را کاهش می دهند.

زردچوبه :

زردچوبه ادویه ضروری است که از سالها قبل به عنوان دارو برای درمان بیماری های مختلف از جمله تسکین درد و تسریع در فرایند هضم استفاده می شود. زرد چوبه به دلیل دارا بودن کورکومین از بدن در برابر تخریب بافت و التهاب مفصل محافظت کرده و همچنین عملکرد سلولهای عصبی را بهبود می بخشد. بنابراین برای بهره مندی از خواص زردچوبه روزانه 1 قاشق غذاخوری از آن را به غذاها اضافه کنید.

ماست :

ماست حاوی پروبیوتیک و باکتری های مفید است. افراد زیادی مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر هستند که با گنجاندن ماست در رژیم غذایی می توان تا حدودی دل درد، نفخ و التهاب را کاهش داد.

آویشن :

در مطلب خواص آویشن در قسمت های قبلی نمناک خواندید که آویشن دارای ترکیباتی است که درد را کاهش می دهد و به عنوان یک داروی ضدالتهاب بر روی دردهای مزمن تأثیر فراوانی دارد. برای استفاده از فواید ضد درد آویشن آن را به صورت دمنوش استفاده کنید یا به عنوان طعم دهنده به غذا هایتان بیافزایید.

میخک:

میخک ضد درد طبیعی برای درمان دندان درد است. برای کاهش دندان درد از ژل میخک استفاده کنید و درد ناشی از دندان درد را تسکین دهید.

قهوه :

قهوه فقط یک نوشیدنی ساده صبحگاهی نیست بلکه کافئین موجود در آن رگهای خونی منبسط را باریک کرده و به کاهش درد کمک می کند اما مصرف زیاد کافئین می تواند نتیجه عکس داشته باشد. به همین دلیل نوشیدن قهوه به طور نامنظم می تواند در درمان سردرد موثر باشد.

نعنا :

جویدن نعنا علاوه بر خوشبو کردن دهان، خواص دیگری دارد. منتول و متیل سالیسیلات موجود در نعناع به جلوگیری از اسپاسم عضلات و التهاب کمک می کند. از سوی دیگر روغن نعناع در درمن سندرم روده تحریک پذیر و تسکین سردرد مفید است.به همین دلیل مقداری روغن را روی شقیقه یا مچ دست بمالید و رایحه نعنا را تنفس کنید.

سویای سبز:

پروتئین سویا نسبت به پروتئین حاوی شیر خاصیت مسکنی بیشتری دارد. تحقیقات نشان داده است مصرف کنندگان سویا می توانند از خواص ضد درد سویا استفاده کنند.

برنج قهوه ای :

غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای منبع خوبی از منیزیم هستند که به کاهش دفعات میگرن، آرامش اعصاب کمک می کند.

فلفل قرمز:

فلفل قرمز به دلیل داشتن کپسایسین سیستم عصبی را تحریک می کند، سیگنال های درد را از بین می برد و به تسکین دردهای مفصلی کمک می کند. به همین دلیل کِرِم های حاوی کپسایسین در بیشتر داروخانه ها به منظور تسکین آرتروز موجود است. هر چه فلفل تندتر باشد مقدار کپسایسین آن بیشتر است. برای بهره مندی مزایای فلفل، آن را به سوپ و سالاد خود بیفزایید.

قند :

قند یا همان طعم شیرین خاصیت مسکنی دارد زیرا باعث تولید آندورفین همان مسکن و آرام بخش طبیعی بدن شده و احساس درد را در افراد مختلف کاهش می دهد. برای استفاده از خاصیت ضد درد قند بهتر است از جایگزین های آن مانند گیاه استویا کمک بگیرید که همان اثرات قند را دارد اما قند خونتان را بالا نمی برد و مسئله ای برایتان ایجاد نمی کند.

سیر :

سیر به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی در کاهش درد موثر است. یک تکه پوست سیر را با روغن زیتون مخلوط کرده و روی حرارت گرم کنید. سپس این ترکیب را روی مفاصل قرار دهید، بعد از مدتی درد کاهش می یابد.

روغن زیتون :

در روغن زیتون یک ماده شیمیایی به نام اولئوکانتال وجود دارد که مانند ایبوپروفن عمل می کند و منجر به مهار آنزیم التهابی شده و سبب کاهش ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر می شود.

روغن اسطوخودوس :

تحقیقات نشان داده است که روغن اسطوخودوس به طور قابل توجهی مقدار داروی مسکن مورد نیاز برای تسکین درد بچه ها پس از عمل برداشت لوزه را کاهش می دهد. این روغن برای تسکین درد ، بهبود بی خوابی و کمر درد مناسب است. روغن اسطوخودوس اثر آرامش بخش طبیعی دارد و برای بهبود زخم ها و عفونت ها قارچی موثر است.

روغن رزماری :

مطالعات بالینی نشان داده است، استفاده از روغن رزماری میزان درد ناشی از ترک داروهای مخدر را در افراد کاهش داده و به تسکین سردرد کمک می کند.

روغن نعناع بیابانی :

برای کاهش سردرد می توان از روغن نعناع بیابانی استفاده نمود، اینگونه که چند قطره روغن اساسی نعناع بیابانی روی شقیقه های خود بمالید. برای کسب اثری مشابه می توان از این روغن در حمام بخار و تنفس عمیق استفاده کرد.رایحه این نوع روغن موجب تقویت هوشکمک و تمرکز انسان می شود.

روغن اُکالیپتوس :

رایحه اُکالیپتوس برای کاهش درد موثر است. رایحه اکالیپتوس مانند مسکن عمل کرده و بوییدن آن در کاهش درد موثر است

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1424

به "خوردنی هایی که مثل مسکن عمل می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردنی هایی که مثل مسکن عمل می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید