محقق نشدن چابک سازی با ساختار نو وزارت صمت

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس شورای راهبری بهبود محیط کسب وکار گفت: ساختار نو وزارت صمت هنوز نتوانسته اهداف ادغام چند وزارتخانه و چابک سازی دولت را محقق کند.

محقق نشدن چابک سازی با ساختار نو وزارت صمت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حمیدرضا فولادگر در نشست شورای راهبری بهبود محیط کسب و کار افزود: با وجود همه اصلاحاتی که به واسطه ساختار تازه وزارت صمت اجرا شده، اما این جدول سازمانی هنوز گویای یک ساختار بزرگ وزارتخانه ای است، زیرا شخص وزیر با 7 معاونت و 8 رئیس سازمان مستقیم در ارتباط است در نتیجه این ساختار به سمت چابک سازی و کاهش تصدی گری پیش نمی رود.

وی افزود: به نظر می رسد در مورد وزارت صنعت متاسفانه آن هدفی که از ادغام مورد نظر بوده محقق نشده است ما فقط دو وزارتخانه را با هم تجمیع کردیم لذا چابک سازی و کاهش تصدی گری رخ نداده است یعنی با این ساختار هم به اهداف ادغام نخواهیم رسید.

فولادگر گفت: البته اقدامات خوبی در ساختار تازه به خصوص در حوزه های بهبود کسب وکار اجرا شده است، اما برای تحقق سیاست های کلی نظام اداری و سیاست های تولید ملی و اهداف ادغام دو بخش تجارت و تولید باید اصلاحات لازم صورت پذیرد.

10 طرح در برنامه تحولی بازآفرینی وزارت صنعت

سید مهدی نیازی معاون هماهنگی و محیط کسب وکار وزارت صنعت با بیان اینکه برنامه تحولی بازآفرینی وزارت صنعت شامل 10 طرح است ادامه داد: نخستین طرح بازطراحی ساختار سازمانی وزارت صنعت است که مرحله نخست این بازطراحی از یک ماه گذشته آغاز شده است. همچنین طراحی و استقرار نظام مدیریت خدمات، استقرار نظام یکپارچه ارتباطات و پاسخگویی، طراحی و استقرار سامانه پنجره واحد خدمات، راه اندازی سامانه هوشمندی کسب وکار و پایش، طراحی نظام جامع مدیریت سرمایه انسانی، طراحی و استقرار سامانه جامع یکپارچه مالی و املاک، بازطراحی هویت بصری وزارت صنعت، معدن و تجارت، یکپارچه سازی داده های کسب وکار و مدیریت استعداد ها دیگر طرح های تعریف شده در این حوزه است.

وی تاکید کرد: در ساختار تازه همه خدمات مرتبط با هر کسب وکار را در هر استان متمرکز خواهیم کرد و ستاد وزارتخانه یک ستاد چابک و سیاستگذار و پاسخگو در هر رشته فعالیت خواهد بود. در این ساختار مراوده وزارتخانه بیشتر با انجمن ها، تشکل ها و فعالان اصلی و مهم آن رشته فعالیت خواهد بود تا در سیاست گذاری و نظارت بر حوزه کاری خود مشارکت بیشتری داشته باشند.

معاون هماهنگی و محیط کسب وکار وزارت صنعت گفت: برخی موضوعات از جمله صنایع خلاق، صنایع هوایی، صنایع مواد پیشرفته و خدمات کسب وکار که در ساختار قبلی مغفول مانده بودند در ساختار تازه به طور متمرکز به آن ها پرداخته شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2076

به "محقق نشدن چابک سازی با ساختار نو وزارت صمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محقق نشدن چابک سازی با ساختار نو وزارت صمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید