فرش 100 متری در خوی بافته می شود

به گزارش مجله خبری تیرول، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: فرش 100 متری با رج شمار 60 و با سفارش کشور عمان در خوی بافته می شود.

فرش 100 متری در خوی بافته می شود

محمد دهقان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ارومیه گفت: با توجه به نام گذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام عمل و با توجه به اینکه حوزه فرش دستباف به دلایل ویژگی های منحصر به فرد آن در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار است، امسال توجه ویژه ای به این حوزه می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: فرش دستباف با حداقل سرمایه تولید شده و دارای بازارهای صادراتی است و علاوه بر آن قابلیت انعطاف پذیری طرح ها را دارد.

دهقان شرح داد: نقشه های فرش دستباف مطابق با سلیقه و ذائقه مصرف کنندگان بوده و به شکل قابل توجهی درون زا است و بنابراین یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی به شمار آید.

وی افزود: بنابراین برای تحقق فرآیند مذکور، فرش دستباف 100 متری که در یکی از کارگاه های قالیبافی شهرستان خوی که قطب تولید فرش دستباف استان بوده، در حال بافت است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی شرح داد: این فرش در رج شمار 60 و با طرح آذر قلم با رنگ متن آبی آسمانی و حاشیه قرمز و بادامی به سفارش کشور عمان بافته شده است.

دهقان گفت: در این زمینه مقرر است در هفته آخر اردیبهشت ماه امسال، آئین خاتمه و برش فرش مذکور با حضور مسئولان استانی انجام گیرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 622

به "فرش 100 متری در خوی بافته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرش 100 متری در خوی بافته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید