تور سنگاپور: باغ پرندگان جورونگ (Jurong) سنگاپور

به گزارش مجله خبری تیرول، باغ پرندگان جورونگ که در تاریخ 3 ژانویه سال 1971 میلادی افتتاح شده است، بزرگ ترین باغ پرندگان آسیا محسوب می گردد.

این باغ مامن بیش از 8 هزار پرنده از 600 گونه مختلف در سراسر دنیا است. این پارک توانسته است به صورت همزمان هم افراد محلی و هم افراد خارجی را به سوی یادگیری و کسب تجربه درباره زندگی و اقلیم طبیعی پرنده های موجود در این منطقه تشویق کند. بر اساس همین امر این باغ پرندگان توانسته است جوایز متعدد گردشگری را در سطح بین المللی و محلی به دست بیاورد. بعلاوه این باغ به دلیل داشتن بزرگ ترین جهت پیاده روی در قفس پرندگان مشهور است که در آن بلندترین آبشارهای دست ساز دنیا با ارتفاعی بیش از 30 متر قرار دارند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور سنگاپور: باغ پرندگان جورونگ (Jurong) سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

تاریخچه

باغ پرندگان جورونگ، تاسیس خود را به بینش یک مرد به نام گو کنگ سویی (Goh Keng Swee) مدیون است. در سال 1967 و در ملاقات جمعی بانک دنیای بود که گو که در آن موقع وزیر دارایی بود، از تعداد زیادی از باغ وحش های ریودوژانیرو (باغ وحش شهر ریو یا Jardim Zoológico) ملاقات کرد. او در این بازدید به شدت تحت تاثیر تماشا پرواز آزادانه پرندگان در قفس بزرگشان شد. در ادامه او ایده های خود درباره ساخت چنین باغ پرندگانی در سنگاپور را در ملاقات با مسئولان شرکت جورونگ تاون در ماه ژوئن 1968 بیان کرد.

با توجه به فرایند سریع صنعتی شدنی که در آن موقع در جورونگ در جریان بود، گو احساس می کرد که ساخت یک باغ پرندگان می تواند به سنگاپوری ها و خانواده های آن ها اجازه بدهد تا بتوانند در جوامع رو به شهری شدن، بیشتر قدر طبیعت را بدانند.

در خاتمه سال 1968 بود که یک زمین 20.2 هکتاری بر روی شیب غربی تپه جورونگ (Bukit Peropok) در منطقه جورونگ به عنوان محل ساخت باغ پرندگان انتخاب شد. این پارک به وسیله یک مسوول پرندگان انجمن جانورشناسی لندن که جان ایه لند (John Yealland) نام داشت طراحی شد. عملیات ساخت وساز در سال 1969 شروع شد و در سال 1970 به خاتمه رسید. این پارک با هزینه ای 3 و نیم میلیون دلاری ساخته شد که البته این رقم، تنها هزینه ساخت بوده و هزینه خریداری زمین را در بر نمی گرفت. این فرایند به وسیله شرکت جورونگ تاون و با مشاوره مسئولان باغ وحش های لندن انجام شد.

این باغ از سراسر دنیا پرندگانی را دریافت کرد و تا روز افتتاحیه آن، 12 کشور، 7 باغ وحش و 40 اهدانماینده شخصی، پرندگانی را به مجموعه این باغ هدیه کردند.

توصیف پارک

باغ پرندگان جورونگ، یک باغ با مفهومی مشابه با پارک های باز است که در آن جاذبه های مختلفی قرار داشته و پرندگانی که در منطقه بی همتا به حساب می آیند، زندگی می نمایند. این پارک به صورت تخصصی به نگهداری از پرندگان جنوب شرق آسیا می پردازد و درعین حال نیز مجموعه ای رنگارنگ از پرندگان منطقه ها حاره ای را در اختیار دارد. مجموعه پرندگان این باغ به بیش از 8 هزار پرنده از میان 600 گونه مختلف می رسد که این آمار یکی از بزرگ ترین تعداد پرندگان موجود در یک باغ پرندگان در دنیا به شمار میرود. این باغ به یاری به نجات پرندگان در معرض انقراض و یاری به فراوری مثل پرندگان تعهد ویژه ای دارد و حتی تا به امروز پیروز شده است تا تعداد 29 گونه از پرندگان در معرض خطر انقراض را به واسطه تسهیل شرایط زاد و ولد، نجات بدهد. محوطه نگهداری و نمایش پرندگان، شبیه به محیط عادی زندگی آن ها طراحی شده است و به صورت طبیعی برای هر گونه ای محیطی جداگانه طراحی شده است. این باغ دارای بزرگ ترین قفس برای حضور پرندگان است که انسان ها نیز می توانند در این جهت زیبا قدم بزنند. در این جهت بزرگ ترین آبشارهای ساخته دست بشر نیز به چشم می خورند.

محل ویژه نگهداری و نمایش نوک شاخان و توکان ها شامل 25 نوع مختلف و بزرگ از این موجودات است که در منطقه ای به مساحت 186 مترمربع نگهداری می شوند. این بخش به عنوان بزرگ ترین مجموعه نگهداری از نوک شاخان بومی جنوب شرق آسیا شناخته می شوید و مجموعه ای متنوع از توکان های آمریکای جنوبی نیز در آن حضور دارند. طبیعت شبیه سازی شده مطابق با محیط زیست عادی این موجودات در این پارک موثر واقع شده است زیرا بیشترین مقدار تخم گذاری و تولد نوک شاخ های سیاه و نوک شاخ های بزرگ هندی در این باغ انجام می گردد.

بعلاوه بخشی به نام رژه پنگوئن ها در این باغ وجود دارد که مساحتی 151 مترمربعی به آن اختصاص داده شده است. ازنظر فضای تخصیص داده شده به پنگوئن ها، تنها یک نمونه در سن دیگوی آمریکا از این باغ بزرگ تر است و به این ترتیب بخش پنگوئن های باغ پرندگان جورونگ، دومین نمونه بزرگ دنیا به شمار میرود. این بخش خانه بیش از 200 پنگوئن است که 5 گونه از میان 17 گونه شناخته شده پنگوئن ها را در پوشش می دهند. پنج گونه موجود در این بخش شامل گونه های هومبولت (Humboldt)، گونه راک هاپر (rockhopper)، گونه ماکارونی (macaroni)، گونه پنگوئن های کوچک (fairy) و پنگوئن های پادشاه (king penguin) هستند. بازدیدنمایندگان می توانند پرندگان را به وسیله یک پنجره بزرگ سی متری که به صورت ویژه برای تماشا پرندگان ساخته شده است، مشاهده نمایند.

بخش مربوط به پرندگان جنوب شرق آسیا شامل 260 گونه از میان تمامی 1000 گونه شناخته شده از پرندگان این منطقه است. نزدیک به 100 گونه از این پرندگان در بخش A نگهداری می شوند که در بخش مرکزی آن دارای محیط پیاده روی و عبور و مرور انسان ها است و پرندگان در آن آزادانه پرواز می نمایند. محیط این بخش به صورتی طراحی شده است که به نوعی چشم اندازی مشابه با جنگل های بارانی را برای پرندگان تداعی نمایند. علاوه بر آن نیز هرروز در ساعت 12 ظهر، یک طوفان استوایی در این بخش شبیه سازی می گردد ولی باران حاصل از این طوفان مصنوعی در مرکز قفس که بخش پیاده روی انسان ها است، نمی بارد.

دیگر جهت پیاده روی در این پارک متعلق به بخش آبشارها است که در تمام دنیا، بزرگ ترین قفس پرندگان باقابلیت پیاده روی به شمار میرود. در این بخش آبشارهای مصنوعی ساخته شده به وسیله انسان وجود دارد. این قسمت از باغ خانه تعداد 1500 پرنده مانند مرغ های ماهی خوار سفیدرنگ و لک لک ها است که در این محیط آزادانه پرواز می نمایند. بعلاوه گردشگران می توانند مجموعه تحسین برانگیزی متشکل از تعداد 10 هزار درخت از گونه های مختلف را نیز مشاهده نمایند که در میان آن ها درختان مانند بامبو، نخل و گیاهان زمینی نیز وجود دارند و به صورت کامل محیط جنگل های استوایی را شبیه سازی نموده اند.

علاوه بر این نیز در این باغ نمایش هایی مانند نمایش منتخب ستارگان در میان پرندگان، پادشاهان آسمان و دنیای بازهای فوجی نیز در سالن آمفی تئاتر آن و بخش شاهین ها به بازدیدنمایندگان ارائه می گردد. این نمایش ها همه روزه در ساعات مختلفی بین ساعت 9:30 صبح تا 4 بعدازظهر اجرا می شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2041

به "تور سنگاپور: باغ پرندگان جورونگ (Jurong) سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سنگاپور: باغ پرندگان جورونگ (Jurong) سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید