طرز تهیه ترشی کلم قرمز؛ با نکاتی برای ماندگار و خوش رنگ شدن آن

به گزارش مجله خبری تیرول، ترشی کلم قرمز یکی از ترشیجات پرطرفدار و خوش رنگ است که برخلاف بقیه ترشی ها در تمام فصول سال مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین ویژگی های ترشی کلم قرمز خوش رنگ بودن آن و از دست ندادن رنگ بعد از گذشت زمان است.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز؛ با نکاتی برای ماندگار و خوش رنگ شدن آن

در این بخش تهیه ترشی کلم قرمز را با رنگ ماندگار و عالی و طعمی ملس به شما آموزش می دهیم:

مواد لازم برای ترشی کلم قرمز:
کلم قرمز مقدار میانه2 عدد
سرکه سفید2 لیوان
آب2 لیوان
نمک2 قاشق غذاخوری
شکر5 الی 7 قاشق

مراحل آماده کردن ترشی کلم قرمز:

1. ابتدا کلم ها رو خوب بشورید و اجازه بدید خشک بشن و بعد هر کلم رو چهار قسمت کنید. (اول کلم رو از وسط نصف کنید و بعد هر نصف کلم رو مجددا از وسط نصف کنید.) و بعد با یک چاقوی تیز کلم ها رو در مقدار دلخواه به شکل خلالی خرد کنید. می تونید از رنده برای برش نواری کلم قرمز استفاده کنید.

کلم های خردشده رو داخل ظرفی بریزید و روی اونها دو قاشق غذاخوری نمک بریزید.

2. بعد با دست کلم ها رو مخلوط کنید تا همه کلم ها به نمک آغشته بشن. برای این کار بهتره از دستکش استفاده کنید. چون کلم ها به دست رنگ میدن و این رنگ به سختی پاک می شه.

بعد روی ظرف سلفون بکشید یا اون رو با یک نایلون بپوشونید.

3. اجازه بدید یک ساعت در دمای محیط بمونه تا کلم ها آب بندازن. بعد مقداری از کلم ها رو بردارید و با دو دست به خوبی فشار بدید تا آب کلم ها خارج بشه.

بعد کلم های آب گرفته رو داخل ظرف دیگه ای بریزید و این کار رو ادامه بدید تا آب همه کلم ها گرفته بشه. (به آب اضافی احتیاج نداریم و دور ریخته می شه.)

4. بعد پنج الی هفت قاشق شکر روی کلم ها بریزید. وجود شکر باعث شیرینی ترشی نمی شه. فقط طعم ملس به ترشی می ده و باعث می شه تندی سرکه گلو رو نسوزونه. کلم و شکر رو با قاشق به خوبی مخلوط کنید.

5. بعد از اینکه کلم ها و شکر کامل مخلوط شدن، داخل ظرفی دو لیوان سرکه سفید بریزید و بعد دو لیوان آب جوشی رو که خنک شده به سرکه اضافه کنید.

6. مخلوط آب و سرکه رو روی کلم ها بریزید و اجازه بدید دو ساعت در دمای محیط بمونه تا کاملا خوش رنگ بشه و طعم و رنگ پیدا کنه.

7. حالا ترشی رو داخل ظرف شیشه ای بریزید و درش رو محکم ببندید و داخل یخچال نگه داری کنید. این ترشی بعد از یک روز که داخل یخچال بمونه قابل مصرف هست.

نکات تهیه ترشی کلم قرمز:

  • در صورت دلخواه می تونید داخل ترشی از چند حبه سیر خردشده و فلفل تند خردشده هم استفاده کنید.
  • بهتره از ظرف های پلاستیکی برای نگهداری ترشی کلم قرمز استفاده نکنید. ظرف های شیشه ای بهترین گزینه هستن.
  • به علت سبکی کلم ها معمولا کمی بالا میان. اگه مقداری از کلم ها بالاتر از آب ترشی بودن با قاشق فشار بدید تا همه شون داخل مخلوط سرکه و آب قرار بگیرن.
  • با این مقدار مواد دو شیشه میانه ترشی به دست میاد.
  • بعضا برای نرم تر شدن کلم ها اون رو کمی با آب میجوشونن. اما این کار باعث از دست رفتن طعم و رنگ کلم می شه. کلم ها بعد از چند روز موندن داخل ترشی نرم تر می شن و تردی مختصر باقی مونده هم از ویژگی های خوب این ترشی محسوب می شه.
  • داخل این ترشی حتما از سرکه سفید استفاده کنید. سرکه سفید باعث خوش رنگ تر موندن ترشی می شه.
  • رنگ کلم قرمزی که برای ترشی استفاده می کنید هر چقدر قرمزتر باشه ترشی شما خوش رنگ تر می شه.

از ترشی کلم قرمز برای دورچین انواع غذاها به خصوص کباب ها و غذاهای گوشتی و داخل انواع سالادها و ساندویچ ها می توان استفاده و سفره را زیباتر کرد.

برای سایر دستورات آشپزی کلیک کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2033

به "طرز تهیه ترشی کلم قرمز؛ با نکاتی برای ماندگار و خوش رنگ شدن آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ترشی کلم قرمز؛ با نکاتی برای ماندگار و خوش رنگ شدن آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید