صدور 78 مجوز فعالیت صنفی در قم

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در فروردین ماه سال 99، 78 فقره مجوز فعالیت صنفی دررسته های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی با اشتغالزایی برای 195 نفر در قم صادر شد.

صدور 78 مجوز فعالیت صنفی در قم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمود سیجانی چهارشنبه 31 اردیبهشت بیان نمود: در مجموع 35هزار و 276 واحد صنفی مجوزدار در استان قم فعالیت می کند که 21هزار و 22 مورد آن توزیعی و خدماتی و 14هزار و 254 مورد آن واحد تولیدی و فنی است.

وی بیان نمود: برآوردها نشان می دهد به طور متوسط برای ایجاد هر واحد صنفی 100 میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز است. به صورت میانگین به ازای هر پروانه کسب درحوزه اصناف برای 2.5تن فرصت شغلی ایجاد می شود.

این مسئول ادامه داد: اصناف از جمله مهم ترین بخش های اقتصادی و عناصر مهم توزیع کالا و خدمات در استان هستند و به همین دلیل سازمان صنعت، معدن و تجارت قم می کوشد امور مربوط به اصناف به خصوص در بخش صدور مجوزهای قانونی تسهیل شود.

سیجانی گفت: اصناف قم در موضوع جلوگیری ازشیوع ویروس کرونا همکاری خوبی با مسئولان استان داشتند و اکنون نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به فعالیت می پردازند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان نمود: البته تعداد بسیار کمی از واحدهای صنفی نیز نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اهتمام لازم را نداشتند که بر اساس قانون با آن ها برخورد لازم صورت گرفت و متعهد به اجرای این ضوابط شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1174

به "صدور 78 مجوز فعالیت صنفی در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 78 مجوز فعالیت صنفی در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید