سند سیاست گذاری اقتصاد هنرهای سنتی کشور تدوین می شود

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس گروه پژوهشی هنرهای سنتی از تدوین سند سیاست گذاری اقتصاد هنرهای سنتی کشور تا خاتمه سال جاری خبر داد.

سند سیاست گذاری اقتصاد هنرهای سنتی کشور تدوین می شود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سیدعبدالمجید شریف زاده رئیس گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در کارگروه اقتصاد هنرهای سنتی که صبح امروز سه شنبه 13 آذر 98 در خصوص تدوین سند سیاستی اقتصاد هنرهای سنتی کشور با حضور متخصصان و اندیشمندان، اساتید دانشگاه و هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: یکی از مهم ترین مباحثی که در هنرهای سنتی باید به آن توجه شود، اقتصاد هنرهای سنتی است. هیچ وقت به شکل دقیق و علمی این موضوع بررسی نشده و مصاحبه در این زمینه انجام نشده است.

او افزود: یکی از دلایلی که موجب شده تاکنون به این موضوع کمتر پرداخته شود، نگاه هنرمندان و صنعتگران نسبت به مسائل اقتصادی است زیرا اولویت آن ها خلق آثار هنری بوده و به شکل کلان با مباحث اقتصادی آشنا نیستند، همچنین اقتصاد دانان با حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی کمتر آشنا هستند و تعداد کمی از آن ها به شکل تخصصی به اقتصاد هنرهای سنتی می پردازند به این منظور کارگروه اقتصاد هنرهای سنتی تشکیل شده است تا بتوانیم هنرمندان و اقتصاددانان را با مباحث اقتصادی این حوزه بیشتر آشنا کنیم.

شریف زاده شرح داد: شش ماه از تشکیل کارگروه اقتصاد هنرهای سنتی در پژوهشکده هنرهای سنتی می گذرد و تا کنون بیش از 15 جلسه در این زمینه با حضور هنرمندان هنرهای سنتی، اساتید دانشگاه و اقتصاددانانی که به مباحث کارآفرینی می پردازند، برگزار کرده ایم تا با نظرات هم آشنا شویم و به مرور به الگوی ویژه ای درباره اقتصاد هنرهای سنتی از سوی اقتصاددانان برسیم.

رئیس گروه پژوهشی هنرهای سنتی بیان نمود: زمانی که ما از اقتصاد صحبت می کنیم نخستین موضوعی که مطرح می شود و همه با آن آشنا هستند، اقتصاد بازار آزاد است در حالی که نظریه های دیگری نیز در رابطه با اقتصاد وجود دارد که به بحث هنر نزدیک بوده و به شکل گیری اقتصاد هنر و خلاق به ویژه هنرهای سنتی کمک می کند.

او افزود: باید نظرات متخصصان در این زمینه شنیده شود، بنابراین تصمیم گرفته ایم یک نشست تخصصی برگزار کنیم تا به یک سند سیاستی اقتصاد هنرهای سنتی برسیم و آن را به مسئولان و دست اندرکاران به ویژه در حوزه های اقتصادی و برنامه ریزی ارائه کنیم تا راهگشایی برای هنرهای سنتی باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 682

به "سند سیاست گذاری اقتصاد هنرهای سنتی کشور تدوین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند سیاست گذاری اقتصاد هنرهای سنتی کشور تدوین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید