سخنگوی دولت عراق: کاظمی دستور اجرای توافق نامه با چین را صادر کرد

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از نون الخبریه، حسن ناظم وزیر فرهنگ و سخنگوی شورای وزیران عراق در سخنانی یپرامون تصمیمات اتخاذ شده در جلسه کابینه گفت: مصطفی الکاظمی دستور داده است که توافق نامه امضا شده بین عراق و چین اجرایی گردد. چرا که این امر زمان زیادی خواهد برد و باید از هم اکنون مقدمات آن شروع گردد.

سخنگوی دولت عراق: کاظمی دستور اجرای توافق نامه با چین را صادر کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

لازم به ذکر است این دستورات در شرایط کنونی درحالی از سوی نخست وزیر عراق مطرح می گردد که او پیشتر توافق نامه امضا شده در دوره عادل عبد المهدی با چین را در سطح امضای تفاهم نامه بین دو کشور توصیف نموده بود که هنوز به مرحله توافق نامه نرسیده است.

از سوی دیگر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز در راس هیاتی به عربستان سعودی سفر می نماید.

به گفته حسین علاوی مشاور نخست وزیر عراق در این سفر که به دعوت پادشاه سعودی انجام می گردد موضوعات مورد توجه دو کشور آنالیز خواهد شد.

پیشتر عبد العزیز الشمری سفیر عراق در ریاض اعلام نموده بود که در سفر کاظمی مسائل مهم سیاسی، امنیتی و مالی آنالیز خواهد شد و چندین توافق نامه در زمینه های مختلف بین دو کشور امضا خواهد شد.

خبر دیگر از عراق اینکه آرزو محمود نماینده مجلس عراق از فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق در سخنانی درخصوص برگزاری جلسه امروز مجلس عراق به منظور رای گیری در مورد بودجه 2021 گفت: احتمالا جلسه امروز مجلس برگزار نخواهد شد؛ برای اینکه ممکن است این جلسه اساسا به حد نصاب قانونی نرسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1619

به "سخنگوی دولت عراق: کاظمی دستور اجرای توافق نامه با چین را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی دولت عراق: کاظمی دستور اجرای توافق نامه با چین را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید