رکورد سالانه صادرات فولاد اکسین خوزستان شکسته شد

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران/خوزستان مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از شکست رکورد سالانه صادارات طی هشت ماهه سال جاری خبرداد.

رکورد سالانه صادرات فولاد اکسین خوزستان شکسته شد

امین ابراهیمی اظهار کرد: پیروی تغییر اهداف استراتژیک شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال 1398 و معین هدف صادرات پایدار محصولات این شرکت، با کوشش شبانه روزی همه اعضاء و کارکنان شرکت و همچنین تعامل سازنده و همکاری شرکت فولاد خوزستان با صادر کردن بیش از 35 هزار تن انواع محصولات، رکورد سالیانه صادرات ورق فولاد اکسین خوزستان در آذرماه 1398 شکسته شد این در حالی بود که بالاترین رکورد صادرات در سال 1395 با 28 هزار تن طی 12 ماه محقق شده بود.

به گزارش خبرنگاران به نقل از این شرکت، وی در مورد بازارهای صادراتی اضافه کرد: با برنامه ریزی مناسب و اقدامات موثر در 9 ماه امسال خوشبختانه چهار بازار جدید به تعداد بازارهای صادراتی شرکت فولاد اکسین خوزستان اضافه شد.

ابراهیمی از استمرار صادرات به اتحادیه اروپا اطلاع داد و گفت: علیرغم وجود جنگ مالی و تحریم های شدید بر روی مبادلات بانکی و تجاری کشور، خوشبختانه در سال 1398 نیز صادرات ورق های فولادی به اتحادیه اروپا انجام شده است.

وی توضیح داد: دو نکته مهم و ضروری موفقیت صادرات به اتحادیه اروپا را دو چندان نموده است، نکته اول اینکه صادرات ورق های این شرکت به اتحادیه اروپا تا سال 1397 تنها به وسیله شرکت های تجاری ایرانی انجام می شد در حالیکه در سال 1398 برای اولین بار و به طور مستقیم اقدام به انعقاد قرارداد با مشتری اروپایی شده است.

ابراهمیمی بیان نمود: نکته دوم اینکه صادرات ورق های شرکت فولاد اکسین خوزستان به اتحادیه اروپا در سال های 1395 لغایت 1397 در دوره برجام و پس از لغو تحریم های غربی انجام گرفته بود، در حالیکه در سال 1398 صادرات به آن اتحادیه در شرایطی روی داد که شدیدترین تحریم های غربی بر روی مبادلات بانکی و تجارت فولاد کشور سایه انداخته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 717

به "رکورد سالانه صادرات فولاد اکسین خوزستان شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد سالانه صادرات فولاد اکسین خوزستان شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید