رشد 80 درصدی صادرات گندم بزرگترین صادرکننده غلات دنیا

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، صادرکننده برتر غلات دنیا، روسیه، در بازه ژانویه تا جولای 2018، فروش گندم در خارج از مرزهای خود را 80.2 درصد، نسبت به دوره مشابه سال 2017، افزایش داد.

رشد 80 درصدی صادرات گندم بزرگترین صادرکننده غلات دنیا

آمار اداره خدمات کالای فدرال نشان داد در ماه جولای این کشور 3.8 میلیون تن گندم، گندم سیاه و گندم چاودار، صادر نموده است که تقریبا 78 درصد نسبت به ماه قبل بیشتر است. ارزش صادرات هم 74 درصد رشد کردند.

طبق داده های اداره خدمات کالا، واردات گندم و گندم چاودار، در ماه جولای 36.7 درصد افزایش یافت که ارزش آن 32.2 میلیون دلار بود. در کل، واردات غلات در 7 ماهه اول سال جاری 227.8 میلیارد دلار شد که نسبت به سال قبل 7.8 درصد کاهش یافته است.

در سال های اخیر روسیه توانسته است بیش از نیمی از بازار گندم دنیا را به خود اختصاص دهد و به لطف برداشت عالی و قیمت پایین جذاب، به بزرگترین صادکننده غلات دنیا تبدیل گردد. در سال 2016 این کشور به برترین صادرکننده گندم دنیا تبدیل شد. از اوایل دهه 2000 تا کنون سهم روسیه از بازار گندم دنیا، 4 برابر گردیده است.

درحالی که محصولات کشاورزی روسیه در بازار اکثر کشورهای خاورمیانه خریداری می گردد، صادرات غلات روسیه به چین در سال زراعی سال جاری به سطح تاریخی 1.23 میلیون تن رسیده است. این درحالیست که انجمن گندم آمریکا بیان کرد به علت تقاضای کم برای گندم آمریکا در روسیه، از اول اکتبر دفتر خود در مسکو را تعطیل خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 40

به "رشد 80 درصدی صادرات گندم بزرگترین صادرکننده غلات دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 80 درصدی صادرات گندم بزرگترین صادرکننده غلات دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید