رسیدگی به 545 پرونده تخلفات مرتبط با فراوری و فروش گوشت مرغ

به گزارش مجله خبری تیرول، مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: نظارت بر فراوری و عرضه مرغ گرم در سطح استان بطور مستمر در حال اجرا است و پرونده های متشکله در این رابطه، به شعب ویژه ای ارجاع و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

رسیدگی به 545 پرونده تخلفات مرتبط با فراوری و فروش گوشت مرغ

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: گزارشاتی در مورد گرانفروشی مرغ گرم در بعضی نقاط شهر شیراز داشتیم که مقرر شده دستگاه های متولی با تشدید نظارت در این رابطه اقدام و برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل گردد.

او گفت: از ابتدای سال جاری به 545 پرونده تخلفات مرتبط با فراوری و فروش گوشت مرغ در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده و متخلفان بالغ بر 62 میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان گفت: بیشترین تخلف در این پرونده ها گرانفروشی مرغ به وسیله واحد های صنفی بوده که البته در مورد تخلفات کشتارگاه های مرغ هم پرونده هایی تشکیل و مجازات های سنگینی اعمال شده است.

سالاری نسبت به تخلفات بهداشتی در واحد های صنفی عرضه نماینده گوشت و مرغ نیز هشدار داد و گفت: جریمه های نقدی تخلفات بهداشتی از ابتدای سال جاری افزایش داشته، بطور مثال برای عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی به وسیله واحد های صنفی جریمه 40 میلیون ریالی اعمال که در صورت تکرار تخلف این مقدار تا 200 میلیون ریال تشدید خواهد شد از این روز واحد های صنفی می بایستی دقت نظر لازم را داشته باشند چرا که با توجه به حساسیت پرونده های تخلفات بهداشتی و ارتباط مسقیم این بخش با سلامت جامعه، مقرر شده تا احکام قاطع و بازدارنده در این پرونده ها صادر گردد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از اجرای بدون اغماض احکام نصب پارچه و پلمب مرغ فروشی های متخلف در سطح استان اطلاع داد و اضافه کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی هماهنگی مالی، این اختیارات به شعب تعزیرات حکومتی داده شده تا در صورت احراز تخلفاتی همانند گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و ... بلافاصله دستور پلمب واحد صنفی متخلف به مدت ده روز داده گردد ضمن اینکه برای این تخلفات جریمه نقدی معادل ده برابر ارزش ریالی تخلف نیز اعمال خواهد شد.

سالاری گفت: تمام کوشش مجموعه تعزیرات حکومتی استان معطوف به حفظ آرامش در بازار و کاهش تخلفات صنفی است، ولی در عین حال معتقدیم نظارت مردمی مهمر ترین و اثربخش ترین مولفه نظارتی است لذا از هم استانی های عزیز تقاضا داریم تا با گزارش تخلفات به سامانه های ارتباطی 124 و 135 خدمتگزاران خودشان را در این جهت همراهی نمایند و مطمئن باشند که تمامی گزارشات دریافتی از این سامانه ها با جدیت آنالیز و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2214

به "رسیدگی به 545 پرونده تخلفات مرتبط با فراوری و فروش گوشت مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدگی به 545 پرونده تخلفات مرتبط با فراوری و فروش گوشت مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید