رسوب زدایی و جرم گیری کتری برقی با ترفندی ساده و سریع

به گزارش مجله خبری تیرول، وقتی حرف از بین بردن جرم کتری پرکار می گردد، باید بدانید که رسوب آهک دشمن بزرگ کتری شما است.

رسوب زدایی و جرم گیری کتری برقی با ترفندی ساده و سریع

به گزارش گروه وبگردی خبرنگاران،وقتی حرف از بین بردن جرم کتری پرکار می گردد، باید بدانید که رسوب آهک دشمن بزرگ کتری شما است. ما به شما ترفندی ساده و سریع برای رسوب زدایی و از بین بردن جرم کتری در کنار کابردهای جالب کتری برقی آموزش دادیم.

این ترفند ساده تمیز کردن کتری ، لذت نوشیدن یک فنجان چای را برای تان امکان پذیر خواهد نمود. حالا تنها کاری که باید دقت داشته باشید این است که چطور در جمع خانواده با بچه های کوچک چای داغ بنوشید! بدون شک کتری لوازم آشپزخانه مورد علاقه من است. اما خب من ترمومیکس (یک نوع لوازم آشپزخانه چندکاره است) ندارم ... اما وقتی حرف از بین بردن جرم کتری پرکار می گردد، باید بدانید که رسوب آهک دشمن بزرگ کتری شما است. اگر متوجه شدید که فنجان چای تان مزه خوبی ندارد.

ترفند تمیز کردن کتری در 4 مرحله آسان

کتری چیزی فراتر از یک فنجان چای دلچسب است که سر صبح برای انرژی دادن تهیه می گردد. با لمس یک دکمه یک کاسه سوپ فوری و راحت برای ناهار، نودل دو دقیقه ای، کوسکوس (بلغور آب پز با کاهو، نوعی غذای متعلق به آفریقای شمالی)، و چیزهای ساده ای را کتری می تواند برای ما آماده کند. البته کارایی این ابزار آشپزخانه بیشتر از این حرف ها است. در مهمونی های محبت آمیز، استقبال از خانواده، دورهمی های کوچک در آشپزخانه منتظر جوش آمدن کتری هستیم تا یک فنجان چای دلچسب بنوشیم. ما عاشق کتری های خود هستیم!

مرحله اول جرم گیری کتری برقی (از بین بردن رسوب کتری)

1/2 کتری را با محلولی که از قسمتهای مساوی آب و سرکه تهیه شده پر کنید. محلول را جوش بیاورید و اجازه دهید کتری خاموش گردد. کتری را از برق بکشید و اجازه دهید محلول حداقل نیم ساعت داخل کتری بماند.

مرحله دوم

محلول سرکه را بیرون بریزید و کتری را چندین بار با آب بشویید. مراقب باشید المنت برقی آن خیس نگردد.

مرحله سوم

بعد از اینکه تمامی آثار آهک و سرکه شسته شد، کتری را با پارچه مرطوب پاک کنید و بگذارید تا روی جا ظرفی با جریان هوا خشک گردد. اگر یک کتری از جنس استنلس استیل (فولاد ضد زنگ) دارید، می توانید یک پارچه نرم را به کمی روغن زیتون آغشته نموده و با آن روی سطح خارجی کتری را تمیز کنید و آن را جلا دهید تا کتری شما براق گردد.

مرحله چهارم رسوب زدایی کتری

وقتی کتری کاملا خشک شد، آن را به برق وصل کنید، 3/4 کتری را پر از آب کنید و بجوشانید. آب جوشانده شده را دور بریزید (گیاهان گلدانی شما پس از سرد شدن این آب را دوست خواهند داشت). حالا کتری تمیز و آماده استفاده است.

روش های دیگر برای پاک کردن گچ کتری

لیمو و جوش شیرین

اگر نمی توانید از سرکه بهره ببرید، به جای آن لیمو را به کتری اضافه کنید. به عنوان روش دیگر، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون کتری بریزید و آن را بجوشانید.

گیاهان را آبیاری کنید

عادت کنید که بعد از هر بار استفاده از کتری آب جوشیده آن را خالی کنید، کمی صبر کنید تا آب خنک گردد و سپس با همان آب گیاهان را آبیاری کنید. ماندن آب برای مدت زمان طولانی منجر به تشکیل رسوبات معدنی بیشتری در داخل کتری می گردد.

روغن برای کتری های جنس ضد زنگ

اگر کتری از جنس استنلس استیل دارید، برترین راه برای تمیز و براق کردن قسمت بیرونی آن، آغشته کردن یک پارچه خشک و تمیز به کمی روغن زیتون و صیقل دادن سطح آن است. روغن چربی و مواد زائد را از بین می برد و درخشش زیبایی به کتری می بخشد.

چند مورد عجیب اما شگفت انگیز برای استفاده از کتری برقی

در اینجا چند روش جالب دیگر برای استفاده از کتری برقی تان وجود دارد:

1. یک یا دو تخم مرغ آپز کنید

کتری را بجوشانید، تخم مرغ ها را داخل آن قرار دهید، بگذارید 10-15 دقیقه در آن بماند و سپس آن را به آب سرد منتقل کنید تا خنک شوند. تخم مرغ کاملاً آپز شده (فقط مطمئن شوید که به طور تصادفی تخم مرغ داخل کتری شکسته نشده باشد!).

2. مقداری رشته فرنگی (نودل) بپزید

به جای اینکه برای تهیه نودل آب را روی اجاق گاز بجوشانید، کافی است روی آنها آب جوشانده شده کتری بریزید و بگذارید پنج دقیقه بماند. آب را خالی کنید و نودل شما آماده خوردن است.

3. سوپ سبزیجات فوری تهیه کنید

همه می دانیم که می توانید سوپ بسته بندی شده را فقط با ریختن آب جوش روی آن تهیه کنید، اما آیا می دانستید که با استفاده از کتری تان هم می توانید سوپ سبزیجات تازه خوشمزه تهیه کنید؟ آب جوش را روی ترکیبی از کلم بروکلی، هویج و سیب زمینی بریزید که همگی خیلی ریز خرد شده اند. یک قاشق غذاخوری عدس، یک قاشق غذاخوری نخود یا ذرت و یک قاشق چای خوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه بماند. برای داشتن عطر و طعم متفاوت می توانید سس سویا، خمیر کاری یا میسو به سوپ تان اضافه کنید.

منبع: سلام جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1926

به "رسوب زدایی و جرم گیری کتری برقی با ترفندی ساده و سریع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوب زدایی و جرم گیری کتری برقی با ترفندی ساده و سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید