رایزنی دیپلمات های ایران و ارمنستان در مورد آخرین تحولات منطقه

به گزارش مجله خبری تیرول، دیپلمات های ایران و ارمنستان در ملاقات با هم در زمینه روابط دوجانبه و آخرین تحرکات مرزی بین باکو و ایروان گفت وگو کردند.

رایزنی دیپلمات های ایران و ارمنستان در مورد آخرین تحولات منطقه

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران آرا عیوضیان سرپرست وزیر امور خارجه ارمنستان دوشنبه با عباس بدخشان ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان ملاقات و گفت وگو کرد.

به نوشته وبگاه رادیو ارمنستان این دو دیپلمات درباره موضوعات امنیتی و صلح منطقه ای در به گفت وگو و گفتگو پرداختند. در این نشست همچنین آخرین تحرکات مرزی بین باکو و ایروان مورد آنالیز نهاده شد.

وزیر امور خارجه ارمنستان در ملاقات با سفیر ایران بر ضرورت عقب نشینی فوری و بدون قید و شرط نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان تاکید نمود.

دور جدید تنش ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در 27 سپتامبر (6 مهرماه گذشته) در باره منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی شروع شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم کردند.

جمهوری آذر بایجان و ارمنستان سه بار توافق آتش بس امضا کردند اما هر دفعه این توافق ها نقض شد و دو طرف یکدیگر را به نقض آنها متهم کردند. با این وجود توافق آتش بس چهارم با میانجیگری رسمی روسیه به امضا رسید. به دنبال توافق سه جانبه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر آتش بس، نظامیان روس به منظور نظارت بر این آتش بس و ایجاد منطقه حائل بین نیروهای درگیر در منطقه قره باغ کوهستانی مستقر شدند. تا به امروز وضعت صلح در این منطقه پابرجا بوده است.

باکو ادعای ایروان در زمینه تخلفات ارضی و ورود به مناطقی از خاک ارمنستان را رد نموده است.

به گزارش این منبع خبری، طرفین در این ملاقات همچنین در خصوص روابط دوجانبه ارمنستان و ایران با یکدیگر گفتگو کردند.

این ملاقات در حالی صورت گرفت که وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا سه شنبه قرار است فردا راهی ایروان گردد و با مقام های عالی رتبه ارمنستان رایزنی کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1749

به "رایزنی دیپلمات های ایران و ارمنستان در مورد آخرین تحولات منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی دیپلمات های ایران و ارمنستان در مورد آخرین تحولات منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید