ایران قرن ها قطب ارتباطات مواصلاتی آسیا و اروپا بوده است

به گزارش مجله خبری تیرول، وزیر امور خارجه هند با تاکید بر عزم کشورش برای توسعه بندر چابهار گفت: ایران برای قرن ها قطب ارتباطات مواصلاتی میان آسیا و اروپا و از جمله هند بوده است.

ایران قرن ها قطب ارتباطات مواصلاتی آسیا و اروپا بوده است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ایندیا تایمز، بندر مهم چابهار ایران که هند نقش مهمی در توسعه آن بر عهده گرفته است، نه تنها به عنوان دروازه ای برای ورود هند به افغانستان است بلکه پس از پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات ایران به عنوان نقطه ورود این کشور به آسیای میانه نیز تلقی می گردد.

تهران در حال آنالیز طرحی برای مرتبط ساختن بندر استراتژیک چابهار با چند کوریدور ترانزیتی واقع در آسیای میانه است. چابهار در حال حاضر هند را به وسیله زمینی با افغانستان مرتبط می سازد و تهران طرح هایی برای برقراری ارتباط ریلی این بندر با حمایت دهلی نو در دست دارد.

طرح دولت روحانی برای مرتبط ساختن بندر چابهار با چند کوریدور ترانزیتی آسیای میانه موجب گشایش راستا دومی برای هند جهت دسترسی به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه، علاوه بر کوریدور بین المللی حمل و نقل شمال- جنوب خواهد شد که آن کوریدور نیز از ایران می گذرد.

هند از اولین کشورهایی بوده که حملات تروریستی روز چهارشنبه تهران را محکوم نموده است.

هند نیز در حال آنالیز ارتباط دادن کوریدور حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب با کوریدورهای مواصلاتی مختلف آسیای میانه در کنار تبدیل بندر چابهار به مدخلی دیگر برای کوریدور شمال- جنوب بوده است. در حال حاضر، بندرعباس مدخل ورود کالا به کوریدور حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب است که هند را به روسیه، اوراسیا و اروپا متصل می سازد.

وزیر امور خارجه هند شبهه افکنی ها در خصوص تاخیر در نقش هند در توسعه بندر چابهار را رد کرد و تاکید کرد که کار بر روی این پروژه سرعت گرفته است.

وی اضافه نمود: ایران برای قرن ها قطب ارتباطات مواصلاتی میان آسیا و اروپا و از جمله هند بوده است. ارتباطات مواصلاتی یکی از نقاط قوت ایران است و رئیس جمهور روحانی علاقمند به تقویت همه ابتکارات مواصلاتی به وسیله این کشور است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 756

به "ایران قرن ها قطب ارتباطات مواصلاتی آسیا و اروپا بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران قرن ها قطب ارتباطات مواصلاتی آسیا و اروپا بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید