دیپلمات روس: تحریم ها ابزار فشار غیر قانونی آمریکا هستند

به گزارش مجله خبری تیرول، سفیر روسیه در هند با انتقاد از رویکرد اعمال تحریم های غیر قانونی آمریکا علیه کشورها گفت که مسکو و دهلی نو به تعهدات خود در زمینه سامانه موشکی اس-400 پایبند هستند.

دیپلمات روس: تحریم ها ابزار فشار غیر قانونی آمریکا هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکولای کوداشف سفیر روسیه در هند روز چهارشنبه در بحبوحه نگرانی از تحریم های احتمالی آمریکا علیه دهلی نو در خصوص خرید سامانه های تسلیحاتی ساخت روسیه از جمله سامانه دفاع موشکی اس-400 گفت روسیه و هند متعهد به رعایت جدول زمانی و سایر تعهدات در زمینه سامانه موشکی اس-400هستند.

به گزارش وبگاه وان ایندیا نیکولای کوداشف سفیر روسیه در هند گفت که روسیه و هند تحریم های دوجانبه را به رسمیت نمی شناسند زیرا ابزار غیرقانونی فشار و ناعادلانه هستند.

در حالیکه لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده ماه گذشته در سفر خود به هند گفت که با وزیر دفاع هند در خصوص احتمال تحریم های آمریکا علیه هند بر سر توافق اس-400 با روسیه بحثی نشد، زیرا این موشک ها ارسال نشده است. در عین حال آستین از همه متحدان و شرکای ایالات متحده خواست از خرید تجهیزات روسی که ممکن است شامل تحریم های ایالات متحده شوند، اجتناب گردد.

کوداشف گفت: هر دو طرف متعهد به برنامه زمانی و سایر تعهدات هستند. این قرارداد با موفقیت انجام می گردد.

وی همچنین گفت که نظم جهانی باید از رویکردهای یکجانبه، تحریم های غیرقانونی، معیارهای دوگانه و مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل عاری باشد.

در اکتبر 2018 هند با وجود هشدار دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر اینکه پیشبرد این قرارداد ممکن است تحریم های ایالات متحده را به همراه داشته باشد قرارداد پنج میلیارد دلاری برای خرید پنج آتشبار از سامانه های موشکی دفاع هوایی اس-400 با روسیه امضا کرد.

این سامانه به عنوان پیشرفته ترین سیستم دفاع موشکی زمین به هوا شناخته می گردد. به دنبال تحریم های آمریکا علیه ترکیه ، این نگرانی وجود دارد که واشنگتن ممکن است اقدامات مجازاتی مشابهی را علیه هند اعمال کند. پیش بینی می گردد ارسال موشک های اس-400 به هند توسط روسیه از اواخر امسال میلادی شروع گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1661

به "دیپلمات روس: تحریم ها ابزار فشار غیر قانونی آمریکا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: تحریم ها ابزار فشار غیر قانونی آمریکا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید