دفاع چین از پاکستان در برابر ترامپ

به گزارش مجله خبری تیرول، در پی اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا علیه پاکستان در مورد پناه دادن به تروریست ها در خاک این کشور، چین از اسلام آباد دفاع کرد.

دفاع چین از پاکستان در برابر ترامپ

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا ترامپ در نخستین توئیت سال نو میلادی خود نوشته بود: آمریکا به طرز احمقانه ای در 15 سال گذشته، بیش از 33 میلیارد دلار به پاکستان یاری اقتصادی نموده و آنان هیچ چیز جز دروغ و فریب به ما تحویل نداده و رهبران ما را احمق فرض نموده اند آنان تروریست هایی را که در افغانستان به دنبال دستگیری آن ها هستیم، پناه می دهند کوچکترین یاریی نمی کنید، دیگر یاری نخواهیم کرد.

گینگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه در مصاحبه ای در پکن خاطر نشان کرد پاکستان برای شکست تروریسم تلاش های زیادی نموده است.

وی پاکستان را یکی از کشورهای پیشرو در برابر تروریسم و مقابله با آن و تلاشگری بسیار مهم برای پیشبرد صلح در دنیا دانست و اضافه کرد: اسلام آباد برای مبارزه با تروریسم تلاش چشمگیر و برجسته ای داشته است.

وی در این مصاحبه به خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن گفت چین از همکاری بین المللی پاکستان در مبارزه با تروریسم بر اساس منافع و احترام متقابل حمایت می نماید.

او چین و پاکستان را یک بار دیگر دوستان همه فصول توصیف کرد و گفت کشورش میخواهد همکاری با اسلام آباد را در عرصه های مختلف تعمیق بخشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اظهارات ترامپ تاکید نمود که چین، پاکستان و افغانستان دارای منافع و مرزهای مشترک هستند و طبیعی است که تبادلات و همکاری ها را افزایش دهند.

پس از پیغام توئیتری ترامپ علیه پاکستان، گزارش ها حاکی از آن است تهمینه جانجوا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان سفیر آمریکا را به منظور شفاف سازی اظهارات ترامپ احضار نموده است.

وی به نماینده آمریکا گفته است پاکستان بدون تبعیض با همه گروه های تروریستی مبارزه نموده و متاسف است که قربانیان کشورش طی این مبارزه، نادیده گرفته می شوند.

خواجه آصف، وزیر امور خارجه پاکستان و رهبران اپوزیسیون این کشور هم در واکنش به توییت دونالد ترامپ اظهار نموده اند رییس جمهور آمریکا مسئولیت شکست خود در افغانستان را به دوش پاکستان می اندازد.

از سوی دیگر دولت پاکستان با ممنوع کردن هرگونه یاری اقتصادی و حمایتی بعضی نهادها به 13 گروه و سازمان که نامشان در فهرست گروه های تروریستی واقع شده است، اعلام نمود با هرگونه یاری اقتصادی به این سازمان ها به شدت مقابله و برخورد می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 543

به "دفاع چین از پاکستان در برابر ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع چین از پاکستان در برابر ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید