خشم اردوغان از واکنش اروپا به کودتای ترکیه، شروع فصل جدیدی از همکاری های فشرده با روسیه

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس جمهور ترکیه درباره واکنش اروپا به کودتای نافرجام در کشورش ابراز خشم و ناراحتی نموده و همزمان از شروع فصل جدیدی از همکاری های فشرده و گرم با روسیه اطلاع داد.

خشم اردوغان از واکنش اروپا به کودتای ترکیه، شروع فصل جدیدی از همکاری های فشرده با روسیه

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با آرتی ال آلمان، خشم و عصبانیت خود را نسبت به اروپا ابراز و همزمان مرحله جدیدی از همکاری های بسیار گرم و پرشور با روسیه را خاطرنشان کرد.

وی همچنین درباره اینکه بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه به ندرت سیاستمداران غربی به کشورش سفر کردند ابراز خشم و ناراحتی و در این باره ابراز تأسف کرد.

اردوغان همچنین با اشاره به توافق پناهندگان با اتحادیه اروپا گفت، در این توافق باید یک بده و بستان وجود داشته باشد. بازگرداندن پناهندگان وعده داده شده از یونان به ترکیه تنها وقتی امکان پذیر خواهد بود که همزمان شرط آزادی ویزا برای شهروندان ترک برآورده گردد. همچنین باید حدود سه میلیارد یورو یاری وعده داده شده اتحادیه اروپا برای سه میلیون پناهنده در ترکیه بالاخره جریان پیدا کند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین درباره اجرای مجدد مجازات اعدام در کشورش نیز گفت: طبیعتاً مرجع صلاحیت برای تصمیم گیری در این باره مجلس است که باید در این باره تصمیم بگیرد. اگر مجلس ترکیه چنین تصمیمی بگیرد من آن را تصویب خواهم کرد چرا که برای من هم از دست دادن حدود 240 شهروندم دردناک است. اگر از حقوق این ملت حمایت نگردد آن ها در آینده دیگر از ما حمایت نمی نمایند.

وی همچنین در این رابطه به قوانین در کشورهای دیگر اشاره نموده گفت: چرا اروپا یک بار به آمریکا، ژاپن، هند یا به چین نگاه نمی نماید؟ چرا اروپا در این رابطه تنها علاقمند به آنالیز ترکیه است؟

وی همچنین به آلمان به دلیل ممنوعیت سخنرانی ویدئویی خود در جمع تجمع اخیر حامیانش در شهر کلن آلمان انتقاد وارد نموده گفت: من به دادگستری و نظام عدالت آلمان اعتماد ندارم و هیچ احترامی برای این سیستم قائل نیستم. یک قوه قضائیه مستقل باید عادلانه تصمیم گیری کند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین به واکنش مرکل به کودتای نظامی نافرجام در کشورش انتقاد وارد نموده گفت: بله، وی طبیعتاً درباره کودتای نظامی در کشور ما ابراز تأسف نموده و اما همچنین این ابراز تأسف را درباره افرادی که بعد از کودتا اخراج شده اند نیز ابراز داشته است.

وی درباره این موضع گیری مرکل درباره اخراج شدگان بعد از کودتا ابراز تأسف نموده گفت: این امر باید به خود ترکیه واگذار گردد که چگونه قوانین خود را اعمال کند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت که آنکارا با ناتو هیچ مسئله ای ندارد اما با توجه به حملات از سوریه احساس می نماید که این ائتلاف نظامی ترکیه را تنها گذاشته است.

اردوغان هشدار داد که ترکیه به هیچ عنوان یک دولت کُرد در شمال سوریه را نمی پذیرد.

رئیس جمهور ترکیه درباره ملاقات اخیر خود با رئیس جمهور روسیه نیز گفت: ما می خواهیم از نظر نظامی، سیاسی، مالی، فرهنگی، و در زمینه توریسم و زمینه های مختلف با یک شور و اشتیاق جدید این مرحله همکاری را از نو آغاز کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 858

به "خشم اردوغان از واکنش اروپا به کودتای ترکیه، شروع فصل جدیدی از همکاری های فشرده با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم اردوغان از واکنش اروپا به کودتای ترکیه، شروع فصل جدیدی از همکاری های فشرده با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید