خبرنگاران گندزدایی روستاها با نظارت کارشناسان بهداشت صورت می گیرد

به گزارش مجله خبری تیرول، قزوین - خبرنگاران - مدیر کل امور روستایی شوراهای استانداری قزوین گفت: عملیات گندزدایی روستاهای این استان باید صرفا با آموزش و نظارت کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای صورت پذیرد.

خبرنگاران گندزدایی روستاها با نظارت کارشناسان بهداشت صورت می گیرد

اکرم نجفی روز سه شنبه با اعلام این مطلب به ابلاغ دستورالعمل به دهیاریها اشاره نمود و اضافه کرد: دهیاران در پاکسازی و ضدعفونی روستاها به نکات ابلاغی توسط کمیته بهداشت محیط ستاد مبارزه با ویروس کرونا توجه کنند.

وی یادآورشد: کلیه افرادی که در گندزدایی دخالت دارند الزاما باید مجهز به ماسک ، دستکش و ضرورتا لباس یا کاور از جنس نایلون و پلاستیک باشند.

به گفته نجفی مناسب ترین و مالی ترین ماده گندزای محیطی ترکیبات هیپوکلرید سدیم می باشد که نحوه تهیه و استفاده از محلول گندزدای محیطی، تواتر زمانی و واحد متوالی گندزدایی نیز طی دستورالعملی به کلیه واحدهای تابعه ابلاغ شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: عملیات گندزدایی روستاها باید با آموزش و نظارت کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای صورت پذیرد و از پاشیدن ماده گندزدا روی عابر بانک ها نیز اکیداً خودداری گردد.

نجفی تاکید نمود که دهیاران دقت داشته باشند که نیازی به گندزدایی سطح معابر و خیابان ها نمی باشد.

وی از تلاشهای دهیاران در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد و از آنان خواست به منظور ساماندهی اقدامات و کسب موفقیت بیشتر در مقابله با بیماری کرونا و همچنین جلوگیری از آسیبهای زیست محیطی آینده، نسبت به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی ابلاغی توسط مدیریت بحران استان توجه کنند.

با شناسایی 34 بیمار جدید شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان قزوین به 703 تن افزایش یافت و متاسفانه 85 تن از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان جان خود را از دست داده اند.

تا به امروز 53 درصد جمعیت استان قزوین توسط مراقبین سلامت در شهرها و روستاها پایش سلامت شده و در همین رابطه 11 هزار نفر به پزشکان ارجاع شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 938

به "خبرنگاران گندزدایی روستاها با نظارت کارشناسان بهداشت صورت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گندزدایی روستاها با نظارت کارشناسان بهداشت صورت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید