خبرنگاران مکرون برای اعطای پناهندگی به مخالف پوتین اعلام آمادگی کرد

به گزارش مجله خبری تیرول، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با صدراعظم آلمان بیان نمود که دو کشور حاضر به ارایه کمک پزشکی به مخالف سرشناس دولت پوتین بوده و پاریس آماده است او را به عنوان پناهنده بپذیرد.

خبرنگاران مکرون برای اعطای پناهندگی به مخالف پوتین اعلام آمادگی کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک برای ارایه کمک پزشکی به الکسی ناوالنی سرشناس ترین مخالفت ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام آمادگی کردند.

مکرون گفت که پاریس آماده است هر کمکی که ناوالنی نیازمند آن است، از جمله پناهندگی، را در اختیار او قرار دهد.

مرکل نیز با تاکید بر اینکه آلمان خواستار روشن شدن چگونگی بیماری و به کما رفتن ناوالنی است، اضافه نمود: آنچه ما تا به امروز شنیده ایم بسیار نامطلوب است. این کار باید با شفافیت بالا صورت گیرد.

در این کنفرانس خبری، مکرون همچنین به تحولات بلاروس پرداخت و گفت که الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری این کشور با ایفای نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا مخالفت کرده است، این در حالی است که پوتین با این پیشنهاد موافق بوده است.

ناوالنی که سرشناس ترین مخالف سیاست های پوتین طی 10 سال اخیر بوده، به دلیل آنچه اطرافیان او مسمومیت می گویند، به کما رفته است. کیرا یارمیش دبیر مطبوعاتی وی در این باره گفت: وی به کما رفته است و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در شهر امسل منطقه سیبری بستری است.

به گفته وی، ناوالنی زمانی که سوار هواپیما شده بود تا از شهر تومسک به مسکو بازگردد، دچار مسمومیت عمدی شد و به همین دلیل هواپیما فرود اضطراری داشت.

ناوالنی که 44 سال دارد رهبر حزب روسیه نوین است که در بیشتر تجمع های اعتراضی قانونی یا غیر قانونی در روسیه با موضوعات مختلف حضور می یابد یا مخالفان پوتین را دعوت به تجمع علیه سیاست های دولت می کند و از این جهت سرشناس ترین مخالف پوتین است که رسانه های غربی اخبار وی را به صورت ویژه پوشش می دهد اما به دلیل داشتن زندگی خوب و تحصیل فرزندانش در آمریکا چندان مورد پذیرش بیشتریت جامعه روسیه نیست.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1231

به "خبرنگاران مکرون برای اعطای پناهندگی به مخالف پوتین اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مکرون برای اعطای پناهندگی به مخالف پوتین اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید