خبرنگاران جهش تولید اولویت آثار سینمایی حوزه هنری کردستان در سال جاری است

به گزارش مجله خبری تیرول، سنندج - خبرنگاران - مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان برنامه ریزی در راستای توجه به شعار سال تولید آثار سینمایی در بخش فیلم کوتاه را اولویت اصلی حوزه هنری در سال جاری اعلام کرد.

خبرنگاران جهش تولید اولویت آثار سینمایی حوزه هنری کردستان در سال جاری است

زانیار لطفی روز چهارشنبه در این ارتباط با اشاره به نامگذاری سال 99 به عنوان سال جهش تولید، اولویت اصلی این واحد را حمایت از فیلمسازان استان در جهت تولید آثار سینمایی بخصوص در بخش فیلم کوتاه دانست.

وی با بیان اینکه سال گذشته علیرغم مسائل شدید اقتصادی سالی پر از موفقیت برای سینمای کردستان رقم زده شد، افزود: تولید و حمایت از 30 اثر کوتاه در بخش های داستانی، مستند و پویانمایی با موضوعات مرتبط با مسائل روز از جمله کاهش آسیب های اجتماعی از دستاوردهای یک ساله واحد هنرهای تصویری است.

مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان افزود: تعداد 14 فیلم از این 30 فیلم به صورت اختصاصی با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی و آگاه سازی اجتماع در زمینه ضرورت مقابله با این آسیب ها با نظارت فیلمساز برجسته کشور پوران درخشنده تولید و با استقبال بسیار خوبی هم روبرو شد.

وی برگزاری چندین دوره آموزشی در زمینه فیلم مستند، تدوین، فیلمنامه نویسی در سنندج و بیجار، مشارکت در برگزاری سومین جشنواره منطقه ای فیلم دانشجویی ریگا و مشارکت در برگزاری همزمان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را از دیگر اقدامات انجام شده سال گذشته گفت.

لطفی یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده و با سرانجام یافتن دوره شیوع ویروس کرونا و با مشارکت هنرمندان توانمند عرصه هنرهای تصویری استان و شناسایی استعدادهای ارزنده این هنر در جهت جهش تولید، آثار سینمایی با توجه جدی به کیفیت آثار تولیدی در زمینه جبران رکود ناشی از این دوران تهیه می شود.

وی تاکید کرد: البته در این دوره کرونایی نیز این واحد همچنان فعال بوده و با توجه به تأثیرگذاری هنرمندان بر افکار عمومی همسو با سیاست های اتاق رسانه ستاد مقابله با ویروس کرونا کردستان با دعوت از 15 هنرمند مطرح استان و کشور و ضبط پیام های آنان در زمینه تشویق ماندن مردم در خانه و تدوین جهت پخش در فضای مجازی در مدت زمان کلی 2 هزار و 380 ثانیه اقدام شد.

مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان گفت: سال گذشته نیز همانند سنوات قبل، سینمای کردستان موفقیت های ارزنده ای در سطح ملی و بین المللی بدست آورد تا همچنان این استان به عنوان یکی از قطب های اصلی فیلمسازی در ایران و از کانون های مهم فیلم کوتاه جهان شناخته شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 977

به "خبرنگاران جهش تولید اولویت آثار سینمایی حوزه هنری کردستان در سال جاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهش تولید اولویت آثار سینمایی حوزه هنری کردستان در سال جاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید