جزئیاتی از افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و پیغام خزاعی

به گزارش مجله خبری تیرول، با اعلام جزئیاتی از مراسم افتتاحیه سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان، پیغام معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی هم منتشر شد.

جزئیاتی از افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و پیغام خزاعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان، متن پیغام محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی به توضیح زیر است:

خداوند عالم را شاکر و سپاس گزارم که سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان در شرایطی فعالیت خود را شروع می نماید که به برکت فرهنگ گهربار اسلامی از یک سو شاهد رشد و تعالی فیلمسازان نوجوی این عرصه و از سوی دیگر، ارتقای مخاطبان آن هستیم.

با گرامی داشت یاد و خاطره نوجوان سلحشور ایذه ای، علی لندی، که نجیبانه و شجاعانه، هم سو با دیگر ایثارگران این سرزمین، برگ زرین نوینی از کرامات انسانی را به نام خود، در تاریخ از خودگذشتگی این کشور به ودیعه گذاشت، به استقبال این رویداد فرهنگی می رویم.

مراتب قدرشناسی خویش را از هنرمندانی که در سایه تحریم های ظالمانه نظام سلطه جهانی، همچنان با خلق آثار پر از مهر و صفا، نهال شوق و امید را در سینه بچه ها و نوجوانان می نشانند و صدای رسای مظلومیت مردم بزرگ ایران را به گوش همگان می رسانند، ابراز می کنم. فیلمسازان متعهد ایران اسلامی، علیرغم تمام تنگناهای معیشتی، حسب وظیفه، قطعاً دین خود را با کمترین چشمداشت و انتظار، طی این سال ها، اَدا نموده، بر غنای این حوزه بسیار اضافه نموده اند.

در گام دوم انقلاب اسلامی ایران، امیدواریم تجربه سینماگران کودک ونوجوان، هم چون گذشته که با افتخارات ارزشمندی در داخل و خارج از کشور همراه بوده است و سهم بزرگی در معرفی سینمای ایران به جهان داشته است، نقشه راهی مناسب برای فردای این سینما باشد.

در خاتمه امیدوارم ذیل تعامل با هنرآفرینان سینمایی، در آینده ای نه چندان دور، شاهد شکوفایی بیش از پیش سینمای عدالت محور، انسان ساز و متعالی بچه ها و نوجوانان باشیم.

براساس این گزارش کارگردان مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان اصفهان، برنامه های این آئین را تشریح کرد. این مراسم به صورت زنده از شبکه اصفهان و پلتفرم تیوا و صفحات رسمی جشنواره در آپارات و اینستاگرام پخش می گردد.

سعید نصر، کارگردان مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره اظهار کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره کودک، از ساعت 18:15 امروز آدینه 16 مهر به مدت 130 دقیقه با اجرای محمد سلوکی شروع می گردد. این مراسم میزبان گروه جناب خان هم خواهد بود.

کارگردان این مراسم با اشاره به حضور گروه های هنرمندی که در زمینه کودک و نوجوان فعالیت می نمایند، اضافه نمود: متناسب با شعار امسال جشنواره که سینما سرزمین خیال است گروه های کودک و نوجوان در بازه زمانی 10 دقیقه ای قطعه ای ترکیبی از هنرهای نمایشی، موسیقی و نمایش عروسکی را رونمایی و اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دعوت از نوازندگان موسیقی بچه ها و نوجوان برای بخشی از مراسم افتتاحیه در دستور کار است، توضیح داد: تفاوت این بخش از برنامه با سال های گذشته استفاده از قطعات مشهور موسیقی، به رهبری ارکستر احسان عباسی به صورت اجرای ترکیبی است. بعلاوه برگزاری ارکستر از نظر متحدالشکل بودن و مدل لباس، فرق دارد.

او به دو بخش آئینی و ارزشی تعریف شده در مراسم افتتاحیه این دوره جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان هم اشاره نمود و گفت: یکی از این بخش ها مرتبط با کرونا است که با رویکردی بین المللی ارائه می گردد. آیتم دیگر این بخش در قالب هنری و با تعامل مخاطبان داخل سالن است که با موضوع پروانه ها از شعله ها پروا ندارند برگزار می گردد. برای یادبود و پاسداشت شهید علی لندی قهرمان نوجوان فداکار ایذه ای در امسال، تمثال هایی از چهره و قهرمانی وی در سالن افتتاحیه به اشکال مختلف به نمایش درمی آید.

سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از 16 تا 21 مهر 1400 (8 تا 13 اکتبر 2021) با شعار سینما، سرزمین خیال برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1894

به "جزئیاتی از افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و پیغام خزاعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و پیغام خزاعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید