تقویت همکاری بین کشورها شاه کلید مقابله با کرونا

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس جمهوری چین در پیغام هایی جدید به رهبران دنیا بر لزوم ایجاد جامعه بشری با آینده ای مشترک جهت مقابله با چالش های دنیای نظیر شیوع کرونا تاکید نمود.

تقویت همکاری بین کشورها شاه کلید مقابله با کرونا

به نقل از خبرگزاری شینهوا، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین روز سه شنبه در تماس تلفنی با قاسم ژومارت توکایف، همتای قزاقستانی خود گفت، ایجاد جامعه ای با آینده مشترک در سایه درگیری با ویروس کووید - 19 بیش از گذشته برای بشریت مهم و حیاتی است.

شی جینپینگ همچنین در تماس تلفنی با ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل اشاره نمود، این بیماری اخیرا در سراسر دنیا شیوع یافته و به سرعت به این شیوع ادامه می دهد و ماموریت اول امروز تقویت همکاری بین کشورهاست.

رئیس جمهوری چین اضافه کرد: چین تمام اطلاعات موجود در نزد خود درباره این ویروس را واو به واو منتشر می نماید و این کار را براساس تعهدش به جامعه بشری انجام می دهد تا آینده ای متحد و متمایز با شیوه های تعامل شفاف و مسؤولیت پذیر در قبال چالش ها داشته باشد.

شی توضیح داد، چین با تمام مهارت هایش در مجال پیشگیری از این بیماری و مقابله با آن و مداوای بیماری با سازمان دنیای بهداشت و جامعه دنیای تعامل خواهد نمود و هر آنچه در توان داشته باشد برای یاری به دیگر کشورها انجام خواهد داد.

وی تاکید نمود، جامعه دنیای به توافقی ادامه می دهد که تاکید دارد چین فداکاری های عظیمی در مقابله با کویید - 19 داشته و وقت ارزشمندی را صرف کل دنیا نموده است.

دنیا از ژانویه 2020 با بحران فزاینده شیوع کرونا روبه رو است که از دسامبر 2019 از شهر ووهان در چین آغاز شد و خسارات عظیمی را در بسیاری از بخش های اقتصاد به خصوص حمل و نقل، گردشگری، فروپاشی بورس های دنیای و شتاب سقوط بازارهای انرژی به بار آورد.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 943

به "تقویت همکاری بین کشورها شاه کلید مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت همکاری بین کشورها شاه کلید مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید