ترابیان: باید شرایط بازی مقابل چین و نتیجه آن را آنالیز کنیم، ژاپن نمی خواهد دستش رو گردد

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی می گوید که بازی تیم ملی فوتسال مقابل چین و نتیجه ای که در این بازی رقم خورده است، باید مورد آنالیز قرار بگیرد.

ترابیان: باید شرایط بازی مقابل چین و نتیجه آن را آنالیز کنیم، ژاپن نمی خواهد دستش رو گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، عباس ترابیان در مورد حضور تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت چین گفت: با توجه به اینکه در سه، چهار سال گذشته همیشه در تورنمنت چین که در سطح و کیفیت بالایی قرار داشت شرکت نموده بودیم، برای سال جاری هم از تیم ملی فوتسال ایران برای شرکت در این تورنمنت چهار جانبه دعوت به عمل آمد.

وی ادامه داد: کمیته فوتسال برای شرکت تیم ملی کشورمان در این تورنمنت شرطی را برای چینی ها در نظر گرفت که طی آن هزینه پروازهای تیم ملی را چینی ها باید پرداخت نمایند که البته این موضوع در فوتسال جهان مرسوم نیست، اما به هر حال با توجه به اینکه تیم نخست آسیا هستیم پیشنهاد خوبی بود. از طرفی هم چینی ها در شرایط سختی قرار داشتند به طوری که متوجه شدم حضور تیم ملی فوتسال ایران در این تورنمنت، شرط اصلی تیم صربستان بوده است. از طرفی چون اعلام اسامی بازیکنان و تصمیم نهایی جهت اعزام تیم ملی کشورمان در آخرین روزهای به جامانده انجام شده بود، به همین دلیل حضور تیم ملی صربستان در هاله ای از ابهام نهاده شد و در نهایت حضور آنها منتفی شد.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در مورد انگیزه تیم ملی ایران از حضور در این تورنمنت اظهار داشت: کادرفنی به دنبال این بود که در این موقعیت ایجاد شده از بازیکنان جوانی که آینده تیم ملی هستند استفاده کند تا هم بازیکنان میدان بین المللی را تجربه نمایند و هم کادرفنی آنها را محک بزند. خودم به شخصه اصلاً موافق حضور ایران در این تورنمنت با چنین تیم هایی نبودم و کمیته فنی و توسعه هم هیچ نظر موافق و مخالفی در این خصوص نداشت، اما پس از شنیدن صحبت های کادرفنی مبنی بر استفاده از بازیکنان جدید و محک زدن چند بازیکن باعث شد تا نسبت به این موضوع مخالفتی نداشته باشیم.

ترابیان گفت: در واقع اگر تیمی مانند صربستان در این تورنمنت حضور پیدا می کرد، بدون شک سطح کیفی تورنمنت بالاتر بود، اما تأخیری که از سوی کمیته فوتسال نسبت به اعلام حضور ما در این تورنمنت به وجود آمد، باعث عدم حضور صربستان شد. به طوری که حتی در صحبتی که با یکی از مسئولان AFC داشتم متوجه شدم که این تورنمنت تا مرحله لغو شدن هم پیش رفته است.

وی یادآور شد: در ملاقات نخست به مصاف میانمار رفتیم که پیش از این، بازی این تیم را در یکی از مسابقات که به عنوان ناظر AFC حضور داشتم از نزدیک تماشا کردم. این تیم بسیار خوب و سرعتی بازی می نماید و مربی آن سعید خدارحمی است. او در چند سالی که در این تیم حضور دارد بسیار خوب عمل نموده و واقعاً تیم های تایلند و ویتنام با تفاضل بیش از 4 یا 5 گل نتوانسته اند این تیم را شکست دهند. به طور کلی میانمار تیمی نیست که با تعداد گل زیادی بازی را واگذار کند. در واقع اگر این تیم را با 15 گل شکست دادیم به اعتقاد من به دلیل شرایط خوب بازیکنان بوده است، نه ضعف تیم میانمار.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: تیم مکزیک هم از تیم های پر قدرت قاره آمریکا نیست، اما تیم فیزیکی و سیستماتیکی است. نتیجه ما مقابل این تیم خوب و قابل قبول بوده که از نظرم کادرفنی توانسته به اهداف خود از رویارویی مقابل این تیم برسد. بازی سوم مقابل چین را نمی دانم چه اتفاقاتی افتاده که نتیجه آن سه - سه شده است. به همین منظور پس از بازگشت تیم، اتفاقات بازی مقابل چین را در کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی مورد آنالیز قرار خواهیم داد.

ترابیان درباره برنامه های مورد احتیاج تیم ملی تا پیش از اعزام به ازبکستان گفت: تا پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا باید دو بازی بسیار سطح بالا برگزار کنیم تا با آمادگی کامل وارد این مسابقات شویم. تیم ملی ژاپن که به هیچ وجه علاقه ای به برگزاری بازی محبت آمیز ندارد، چراکه دوست ندارد دست آنها برای تیم ها رو گردد. تیم ملی ژاپن معمولاً مسابقات خود را بدون بازتاب رسانه ای انجام می دهد، اما اطلاعات خوبی در مورد بازی های آنها به دست آورده ایم.

وی اضافه کرد: تایلند هم از دیگر تیم هایی است که بازی مقابل آن بسیار پربار خواهد بود. خوشبختانه بنده با ویکتور هرمانس سرمربی هلندی تیم تایلند ارتباطات نزدیکی دارم و در گذشته هم نسبت به برگزاری ملاقات تدارکاتی مقابل تیم ملی کشورمان ابراز علاقه نموده بود. البته در آن مقطع به دلیل تعیین نبودن شرایط تیم ملی فوتسال کشورمان، پاسخ دقیقی به وی ندادم، اما اکنون در مورد برنامه ریزی جهت اجرایی شدن این پیشنهاد هستیم. البته پیشنهاد خوبی هم به آنها ارائه نموده ایم که پیرو آن تیم ملی تایلند می تواند پیش از اعزام به ازبکستان به ایران بیاید و پس از برگزاری ملاقات تدارکاتی مقابل تیم ملی فوتسال کشورمان، اردوی خود را در ازبکستان پیش از آغاز مسابقات برگزار کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 755

به "ترابیان: باید شرایط بازی مقابل چین و نتیجه آن را آنالیز کنیم، ژاپن نمی خواهد دستش رو گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترابیان: باید شرایط بازی مقابل چین و نتیجه آن را آنالیز کنیم، ژاپن نمی خواهد دستش رو گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید