برنامه جام جهانی فوتسال اعلام شد، لغو مسابقات منتفی است

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران، در شرایطی که جام دنیای فوتسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از سال 2020 به سال 2021 به تعویق افتاد، همزمان با شیوع موج جدید کرونا در برخی از کشورهای دنیا شائبه لغو مجدد جام دنیای ایجاد شده بود.

برنامه جام جهانی فوتسال اعلام شد، لغو مسابقات منتفی است

با این حال سایت فیفا با انتشار گزارش ها و برنامه های کلی برگزاری جام دنیای نشان داد برنامه ای برای لغو جام دنیای فوتسال ندارد.

سایت فیفا درباره آخرین اقدامات برگزاری جام دنیای فوتسال در کشور لیتوانی نوشت: در حالی که کمتر از 6 ماه به شروع مسابقات جام دنیای فوتسال 2021 باقی مانده است، امروز از برنامه مسابقات رونمایی شد. شهر کاوناس به عنوان محل برگزاری ملاقات افتتاحیه و فینال تایید شد. شهرهای کلایپدا و ویلنیوس هم لیست شهرهای میزبان که برای نخستین بار در کشور لیتوانی برگزار می گردد را تکمیل می نمایند. پایتخت لیتوانی (ویلنیوس) از مسابقات مرحله گروهی و دو ملاقات مرحله یک چهارم نهایی میزبانی می نماید. در این دوره از مسابقات 24 تیم با انجام 52 مسابقه به امید دریافت عنوان قهرمانی از آرژانتین با هم رقابت می نمایند. ملاقات افتتاحیه روز یکشنبه 12 سپتامبر و ملاقات فینال در تاریخ 3 اکتبر در سالن کاوناس برگزار می گردد.

توماس دنیلوویچیوس رئیس فدراسیون فوتبال لیتوانی در این خصوص گفت: لیتوانی در حال آماده شدن برای میزبانی از بهترین بازیکنان فوتسال در دنیا است. منتظر میزبانی از اولین مسابقات فیفا در کشورمان هستیم. کاوناس، کلایپدا و ویلنیوس در آماده سازی خود پیشرفت زیادی دارند و ما انتظار داریم یکی از سرگرم نماینده ترین جام های دنیای فوتسال را برگزار کنیم.

سایت فیفا در ادامه نوشت: به جز لیتوانی که اولین میزبانی خود را در مسابقات فیفا انجام می دهد، 17 تیم بلیت خود را برای جام دنیای فوتسال رزرو نموده اند. از اروپا، قزاقستان، روسیه، پرتغال، اسپانیا، جمهوری چک و صربستان به لیتوانی اضافه می شوند. آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی، برزیل با پنج بار قهرمانی، پاراگوئه و ونزوئلا از آمریکای لاتین در جام دنیای حضور دارند. جزایر سلیمان از اقیانوسیه و آنگولا، مصر و مراکش از قاره آفریقا هم سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورده اند. کنفدراسیون فوتبال آسیا سه سهمیه نخست خود را به ایران، ژاپن و ازبکستان اختصاص داده است در حالی که عراق، لبنان، تایلند و ویتنام در یک مسابقه پلی آف برای دو سهمیه باقی مانده رقابت می نمایند. مسابقات فوتسال قهرمانی کونکاکاف، چهار تیم نهایی راه یافته به این مسابقات را تعیین می نماید.

یارزا گونزالز مدیر مسابقات فیفا در مورد میزبانی لیتوانی گفت: جام دنیای فوتسال در لیتوانی به سرعت در حال نزدیک شدن است و هیجان بیشتر می گردد. کمیته محلی برگزاری جام دنیای سخت کوشش می نماید تا برای ماه سپتامبر آماده گردد. کاوناس میزبانی عالی برای مسابقات افتتاحیه و فینال خواهد بود. مطمئن هستیم که این دوره برای فیفا یک جام دنیای بسیار پیروز خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، تاریخ های مهم مسابقات جام دنیای فوتسال فیفا 2021 لیتوانی شامل موارد زیر است:

مسابقه افتتاحیه: 12 سپتامبر (21 شهریور)

مرحله یک هشتم نهایی: 22، 23 و 24 سپتامبر (31 شهریور، 1 مهر و 2 مهر)

یک چهارم نهایی: 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر)

نیمه نهایی: 29 و 30 سپتامبر (7 و 8 مهر)

رده بندی و فینال: 3 اکتبر (11 مهر)

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1697

به "برنامه جام جهانی فوتسال اعلام شد، لغو مسابقات منتفی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه جام جهانی فوتسال اعلام شد، لغو مسابقات منتفی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید