به دنبال توسعه ارتباطات با گرجستان هستیم

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از سوی وزارت صمت به عنوان مسئول توسعه تجارت با کشورهای همسایه انتخاب شده است، گفت: روابط خوبی در حوزه های مالی و فرهنگی با کشور گرجستان داریم و به دنبال گسترش و توسعه ارتباطات با این کشور هستیم.

به دنبال توسعه ارتباطات با گرجستان هستیم

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، اظهار کرد: اهتمام جدی برای گسترش روابط تجاری، مالی و فرهنگی با کشورهایی که سابقه خوبی در تعامل با جمهوری اسلامی ایران دارند، وجود دارد که گرجستان یکی از این کشورهاست.

وی اضافه نمود: آذربایجان شرقی یکی از مهم ترین قطب های صنعت، کشاورزی، خدمات، گردشگری و علم و فناوری کشور است و ظرفیت بسیار بالایی در صنعت خودروسازی و صنایع غذایی این استان وجود دارد و بعضی محصولات استان ازجمله فرش و کفش شهره جهانی دارند.

وی گفت: 11 دانشگاه معتبر در استان داریم که ارتباطات خوبی با دانشگاه های گرجستان دارند و هیات های مختلف علمی از این کشور با دانشگاه های ما در ارتباط هستند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه نمود: ظرفیت بسیار خوبی برای گسترش ارتباطات بین گرجستان و جمهوری اسلامی ایران به ویژه با موضوع آذربایجان شرقی وجود دارد.

وی با اشاره به راستا ریلی جلفا- نخجوان که تا ایروان و تفلیس هم ادامه دارد، گفت: با احیا و بازسازی این راستا ریلی خواهیم توانست به دریای سیاه و کشورهای اروپای به وسیله گرجستان ارتباط پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز ارتباطات از راستا حمل و نقل بسیار مشخص کننده است، اظهار کرد: به وسیله جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان احیای این راستا ریلی را در اولویت قرار داده ایم و آنها نیز قول های مساعدی داده اند.

پورمحمدی از سفیر ایران در تفلیس نیز درخواست کرد رایزنی های لازم با مسئولان گرجستان برای بازسازی این راستا ریلی انجام گردد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان نیز در این ارتباط تصویری، گفت: گام های خوب و موثری با هدف تحرک بخشیدن و برطرف موانع مراودات مالی، فرهنگی و گردشگری بین دو کشور ایران و گرجستان برداشته شده است.

اکبر قاسمی با تاکید بر ظرفیت های متنوع و پیوندهای مستحکم تاریخی، اجتماعی و فرهنگی بین دو ملت ایران و گرجستان، ابراز امیدواری کرد با اراده جدی تر مقامات عالی دو کشور، گام های جدیدی به سمت تحولات و چشم اندازهای نوین، برداشته گردد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، تعدادی از مدیران مالی استان نیز در این ارتباط، درخصوص زمینه های همکاری مالی و تجاری میان آذربایجان شرقی و گرجستان دیدگاه های خود را بیان کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1532

به "به دنبال توسعه ارتباطات با گرجستان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دنبال توسعه ارتباطات با گرجستان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید