تور دهلی: برترین دانشگاهای هند برای تحصیل کدامند؟

به گزارش مجله خبری تیرول، بهترین دانشگاه های هند

سرزمینی که با همه ویژگی های فرهنگی مالی و اجتماعی که دارد جذابیت های خاص خودش را هم دارد. بله هند! امروز قصد داریم به شما علاقمندان ادامه تحصیل در دانشگاه 10 تا از بهترین دانشگاه های هند را در نقاط مختلف این شبه قاره به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید تا با بهترین ها آشنا شوید.دانشگاه برتر این کشور را در نقاط مختلف این شبه قاره به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید تا با بهترین ها آشنا شوید.

تور دهلی: برترین دانشگاهای هند برای تحصیل کدامند؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

رتبه سیستم آموزشی هند

هند از نظر سیستم آموزشی در رتبه دوم قرار گرفته است و از این نظر در جهانی علم دانش جایگاه قابل توجهی دارد این کشور با در بر داشتن شبکه گستره ای از تمام مقاطع تحصیلی از مقطع کارشناسی تا تحصیلات تکمیلی و بالاتر و بعلاوه در تمامی زمینه ها و حوزه های علوم گوناگون بستر بسیار مناسبی برای دوستداران ادامه تحصیل است. بویژه متقاضیان دانش روز یعنی فناوری اطلاعات و بعلاوه رشته های مهندسی و علوم پایه. در ادامه به ترتیب به بهترین دانشگاه های هند اشاره می شود. گفتیم که وجود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متعدد با کیفیت آموزشی و تحصیلی عالی و خدمات برتر جهت اقامت هند را در هند را در رده دوم قرار داده و حدود 44 دانشگاه با بهترین کیفیت برای ادامه تحصیل دانشجویان سراسر جهان در این سرزمین باستانی وجود دارد که جزء 250 دانشگاه برتر جهان می باشد و بر پایه رتبه بندی BRICS قرار گرفته اند. می توان گفت بهترین دانشگاه های هند به ترتیب از این قرار است:

  • موسسه فناوری بمبئی یا IIT از نخستین مراکز آموزشی بود که با حمایت های سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، یونسکو، شکل گرفت و در هند از نظر دانش فناوری در جایگاه دوم قرار گرفته است و از بهترین و مهم ترین مراکز علمی آموزشی در زمینه مورد نظر می باشد. این مرکز علمی مرکز هند به علت تحقیقات و پژوهش های معتبر صورت گرفته در زمینه مهندسی در سراسر جهان از معروفیت خوبی برخوردار می باشد.
  • مؤسسه فناوری چنای هند در زمینه علوم انسانی و طبیعی خدمات آموزشی و علمی به دانشجویان ارائه می دهد. یکی از مزیت های این دانشگاه این است که دوره های مشترک دکتری به وسیله همکاری با هسایر دانشگاه های دیگر نقاط جهان من جمله دانشگاه ملی سنگاپور برگزار می شود.
  • . موسسه فناوری کانپور هند که با هدف انجام تحقیقات پایه ای و ارائه آموزش عالی در حوزه فناوری اطلاعات بوسیله دولت پایه گذاری شد. این دانشگاه که به سبب فعالیت های علمی کارکنان آن تا کنون جوایز ملی و بین المللی متعددی را بویژه در سال های اخیر به دست آورده دارای اعتبار حاءز اهمیتی می باشد. جوایزی مانند گوئدل، جایزه فالکرسن و جوایز آموزشگاه ملی هندوستان.
  • دانشگاه دهلی در حوزه علوم اجتماعی، هنر و بعلاوه مباحث فنی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد خدمات علمی آموزشی ارائه می دهد. آن طور که از قرائن بر می آید این دانشگاه روابط تنگاتنگی با مقامات دولتی هند داشته و در حقیقت به نوعی دانشگاهی وابسته به دولت می باشد تا انجا که ریاست این دانشگاه با معاون ریاست جمهوری هند می باشد.

انستیتو فناوری دهلی هند، این مرکز بصورت تخصصی دوره های آموزش عالی علمی و فناوری را ارائه می دهد و تنها به این زمینه فعالیت خود را محدود نموده است. هر سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در آن برگزار می شود. آن چه که این دانشگاه تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات را از سایر داشگاه های کشور متمایز نموده رویکرد ویژه به پژوهش های علمی وزین در سطح پیشرفته و ارائه کار هایی علمی می باشد و سیاست اصلی و کلی دانشگاه متمرکز شدن بر شناسایی و برطرف مسائل و نیازهای منطقه ، هند و جهان می باشد.

  • دانشگاه آنا، که از مجموع وجود چندین کالج فنی مهم در کنار هم چنای هند بوجود آمده و در این مرکز دانشگاهی کلاس های دوره های گوناگون علوم کاربردی، رشته های مهندسی، فناوری اطلاعات برگزار می شود.
  • مرکز علمی فناوری کاراگپور در هند با رویکرد آموزش علاقمندان و دانشجویان در حوزه کارآفرینی و نوآوری فعالیت گسترده علمی را ارائه می دهد. زمینه های آموزشی و تحصیلی این دانشگاه قانون، مدیریت، علوم و فناوری می باشد.
  • دانشگاه مانیپال در بنگلور، منگالور و دبی از شهرهای هند با سه پردیس دانشگاهی که دایر نموده از نظر جذب تعداد دانشجو و کارمندان دانشگاهی آمار بسیار بالایی را دارد. در این دانشگاه به صورت تخصصی به علومی مانند مدیریت، معماری، پزشکی و دندانپزشکی و مهندسی پرداخته می شود.

در سرانجام باید گفت با وجود تعدد و تنوع بسیار زیاد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در هندوستان شکی نیست که بعضی از آن ها از جایگاه و اعتبار برتر و بالاتری از نظر کیفیت آموزشی، هیات علمی و زیر ساخت برخوردارند که چنان که شاهد بودید بطور اخص به تعدادی از آنها در بالا اشاره شد تا جایی که در بین کشورهای قاره آسیا از هند 8 دانشگاه آوازه و اعتبار جهانی دارد. در این بین جایگاه 38 آسیا از آن موسسه فناوری هندوستان می باشد که از 100 امتیاز پیروز به کسب 74.5 شده است و در هند از بهترین دانشگاه ها به شمار میرود. انستیتو فناوری هندوستان در شهر بمئی دارای رتبه 41 در آسیا و امتیاز 71.8، در جایگاه دوم و انستیتو فناوری هندوستان در کانپور با رتبه 52 در آسیا و با امتیاز 66.1 در سومین جایگاه از نظر اعتبار علمی قرار دارند. به علاوه، این دانشگاه در رتبه بندی تایمز که در سال 2013 برای قاره آسیا انجام شد با کسب امتیاز 40.6 رتبه 33 آسیا را به دست آورده است. موسسه فناوری هندوستان در مَدرَس در جایگاه چهارم قرار گرفته است و رتبه آن 53 در آسیا با امتیاز 66 می باشد. موسسه فناوری در خاراگپور که در رتبه بندی تایمز در آسیا افتخار رتبه 30 با امتیاز 41.6 را دارد، رتبه پنجم دانشگاه های هندوستان را داراست جایگاه 60 در آسیا قرار گرفته است و امتیاز آن 63.6 است. این دانشگاه خود کند. موسسه فناوری رورکی دارای رتبه 6 و جایگاه 70 در آسیا و امتیاز 58.9 می باشد. مرکز آموزشی فناوری هندوستان در گوواهاتی صاحب رتبه 7 و جایگاه 95 در آسیا و امتیاز 51.4 می باشد. و انستیتو فناوری اطلاعات هندوستان در الله آباد رتبه 8 را داراست. با خبرنگاران بهترین را انتخاب کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2058

به "تور دهلی: برترین دانشگاهای هند برای تحصیل کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: برترین دانشگاهای هند برای تحصیل کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید