بحران پناهندگان و سوریه محور مذاکرات وزرای کشور آلمان و ترکیه

به گزارش مجله خبری تیرول، وزیر کشور آلمان که به آنکارا سفر نموده است ضمن مخالفت با مداخله نظامی ترکیه در سوریه از این کشور بابت همکاری هایش با اروپا در بحران پناهندگان قدردانی کرد.

بحران پناهندگان و سوریه محور مذاکرات وزرای کشور آلمان و ترکیه

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس شاو آلمان، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان در شروع سفر خود به ترکیه از همتای ترک خود سلیمان سویلو بابت همکاری های کشورش با اتحادیه اروپا در غلبه بر بحران پناهندگان تشکرد کرد.

سویلو نیز این مسئله را آشکار کرد که ترکیه به همه تعهدات خود مربوط به توافق پناهندگان مربوط به سال 2016 را به این دلیل که به اتحادیه اروپا وعده داده عمل نموده است.

وی همچنین گفت که ما اتخاذ چنین رویکردی را از اتحادیه اروپا انتظار داریم.

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا هم که در این سفر زیهوفر را همراهی می نماید در سخنانی تاکید نمود که این مسئله ضرورت دارد که عبور و مرورهای غیر قانونی از ترکیه فوراً شناسایی شده و از آن جلوگیری به عمل آید.

وی در عین حال همکاری های ترکیه با یونان در مسئله پناهندگان را مورد تمجید قرار داد.

زیهوفر هم تاکید نمود که آلمان و اتحادیه اروپا در بحران پناهندگان تحت فشار شدیدی قرار دارند.

وزیر کشور آلمان در این دیدار به همتای ترک خود یاری و حمایت کشورش از ترکیه از جمله در نظارت های مرزی و حفاظت از مرزها را وعده داد.

زیهوفر در بخش دیگری از سخنانش دخالت نظامی ترکیه در سوریه را رد و با آن مخالفت کرد. این دو مقام ترک و آلمانی همچنین درباره انعقاد یک توافق جدید بین اتحادیه اروپا و ترکیه سخن گفتند.

زیهوفر همچنین از هدف خود از سفر به ترکیه برای تقویت توافق پناهندگان با اتحادیه اروپا سخن گفته و تاکید نمود که یک کشور به تنهایی نمی تواند بر این مسئله غلبه کند.

زیهوفر امروز قرار است از ترکیه به یونان سفر کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 412

به "بحران پناهندگان و سوریه محور مذاکرات وزرای کشور آلمان و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران پناهندگان و سوریه محور مذاکرات وزرای کشور آلمان و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید