با وجود اعتراضات، هند جامو و کشمیر را دو پاره می نماید

به گزارش مجله خبری تیرول، دولت هند با وجود ادامه اعتراضات ساکنان منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر، رسما این استان را به دو منطقه فدرال تبدیل می نماید.

با وجود اعتراضات، هند جامو و کشمیر را دو پاره می نماید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت هند بی توجه به اعتراضات چند ماهه ساکنان منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر، امروز رسما این استان را به دو منطقه فدرال تقسیم می نماید تا تسلط امنیتی خود بر این ناحیه را افزایش دهد.

بر اساس این تصمیم، بخشی از استان جامو و کشمیر به منطقه جامو و کشمیر بدل می گردد و بخشی از این استان هم با یک منطقه بودایی نشین، منطقه لداخ را تشکیل می دهد.

دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند حدود سه ماه پیش در اقدامی که با اعتراض گسترده در منطقه کشمیر روبرو شد، وضعیت خودمختاری این منطقه را لغو و اعلام نمود که به زودی استان جامو و کشمیر را به دو منطقه تحت کنترل مستقیم دولت فدرال تقسیم می نماید.

از آن موقع، کشمیر در وضعیت امنیتی به سر می برد و چندین هزار نظامی هندی با حضور در این منطقه با هرگونه اعتراضی برخورد می نمایند. تلفن های همراه و اینترنت هم برای چند هفته در این منطقه قطع بود و شهروندان برای تردد در کشمیر باید از ایست و بازرسی های متعدد عبور می کردند.

نیروهای امنیتی دهلی نو تاکنون چند هزار نفر از جمله صدها تن از رهبران سیاسی و مذهبی ساکنان کشمیر را نیز بازداشت نموده اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، با وجود ادامه این اعتراضات و همچنین در مواردی درگیری های مسلحانه، قرار است امروز جی. سی. مورمو از متحدان مودی، به عنوان فرماندار منطقه تازه تأسیس جامو و کشمیر شروع به کار می نماید. ردا کریشما ماتور هم به عنوان فرماندار لداخ مشغول به کار می گردد.

منطقه کشمیر که اکثریتی مسلمان دارد، سال هاست که میان هند و پاکستان مورد مناقشه قرار گرفته است. اسلام آباد تصمیمات اخیر دهلی نو در خصوص این منطقه را به شدت محکوم نموده است. تنش لفظی میان این دو کشور تا تهدید یکدیگر به حمله اتمی هم پیش رفته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 487

به "با وجود اعتراضات، هند جامو و کشمیر را دو پاره می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود اعتراضات، هند جامو و کشمیر را دو پاره می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید