این 2 پزشک ایرانی را می شناسید ؟ ، پیروز در پیوند قلب خوک به انسان

به گزارش مجله خبری تیرول، جراحان برای اولین بار در دنیا قلب یک خوک را به بدن یک مرد 57 ساله با موفقیت پیوند زدند که دو جراح ایرانی در این پروژه بزرگ دنیای پزشکی حضور داشتند.

این 2 پزشک ایرانی را می شناسید ؟ ، پیروز در پیوند قلب خوک به انسان

حضور 2 پزشک ایرانی در اولین پیوند تاریخی قلب + فیلم

در بین پزشکان برتر دنیا همواره نام پزشک ایرانی می درخشد. 2 پزشک ایرانی اقدام بسیار مهمی را در تاریخ جراحی دنیا انجام دادند. این 2 پزشک ایرانی قلب یک مرد جوان را احیا کردند. درواقع این 2 پزشک ایرانی قلب یک خوک را به بدن یک مرد 57 ساله با پیروزیت پیوند زدند. فیلم عمل جراحی پیروزیت آمیز این 2 پزشک ایرانی را ببینید.

دکتر شهاب سوادکوهی و دکتر مهرداد قریشی 2 نفر از تیم جراحی عمل تاریخی پیوند قلب خوک به انسان که دو روز قبل انجام شد، ایرانی بودند.

پیوند پیروز قلب خوک به انسان

دانشگاه مریلند در بیانیه ای اعلاک کرد: دیوید بنت، 57 ساله، سه روز پس از اولین جراحی در نوع خود از شرایط سلامتی خوبی برخوردار است و برای معین اینکه آیا پیوند اجرا شده در دانشگاه مریلند مزایای نجات بخشی دارد یا خیر، تحت نظارت قرار خواهد گرفت.

هرچند هنوز با قاطعیت نمی توان در خصوص فرایند بهبود بیمار اظهار نظر کرد ولی این عمل جراحی گام مهمی در پیوند اعضای بدن حیوانات به انسان قلمداد می گردد.

آقای بنت یک روز قبل از انجام عمل گفت: تنها گزینه ها مردن و یا انجام عمل پیوند قلب است. می خواهم زنده بمانم. می دانم که پیروزیت آن قطعی نیست ولی آخرین گزینه من است.

آقای بنت که چند ماه اخیر فقط با یاری ماشین بای پس قلبی- ریوی به زندگی در بستر بیماری ادامه داده است اضافه نمود: آرزویم این است که پس از بهبود بتوانم از تخت بیماری بلند شوم.

منبع : بهترین ها

منبع: رکنا
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2022

به "این 2 پزشک ایرانی را می شناسید ؟ ، پیروز در پیوند قلب خوک به انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 2 پزشک ایرانی را می شناسید ؟ ، پیروز در پیوند قلب خوک به انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید