اوباما خشونت ارتش میانمار علیه معترضان ضد کودتا را محکوم کرد

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس جمهوری پیشین آمریکا که در دوران ریاستش آغازگر تعامل با ارتش میانمار به منظور ارتقای تغییر دموکراتیک شد، گفت از خشونت اندوه آوری که ارتش میانمار بعد از کودتا علیه غیرنظامیان انجام میدهد، وحشت زده شده است.

اوباما خشونت ارتش میانمار علیه معترضان ضد کودتا را محکوم کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای بی سابقه گفت از کوشش دولت بایدن و کشورهای همفکر آن برای تحمیل هزینه های علیه ژنرال های میانماری حمایت می نماید.

اوباما در این بیانیه که در توییتر منتشر کرد، گفت: کوشش غیرمشروع و وحشیانه این ارتش برای تحمیل خواسته اش پس از یک دهه آزادی های بیشتر قطعا هرگز مورد پذیرش مردم قرار نخواهد گرفت و نباید مورد پذیرش دنیا هم قرار بگیرد.

او تاکید نمود: همسایگان میانمار باید این مساله را به رسمیت بشناسند که یک رژیم قاتل که از سوی اراده مردم رد شده است، تنها موجب ایجاد بی ثباتی بیشتر، بحران انسانی و خطر یک کشور شکست خورده می گردد.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا از میانماری هایی که به دنبال یک آینده دموکراتیک هستند، خواست تا همچنان به ایجاد همبستگی بین گروه های قومی و مذهبی ادامه دهند.

باراک اوباما تاکید نمود: دوران تاریکی است، اما من با وحدت، مقاومت و تعهد نسبت به ارزش های دموکراتیک که توسط بسیاری از مردم برمه نشان داده شده است تحت تأثیر قرار گرفته ام و همین امیدواری برای ساخت آینده میانمار به وسیله رهبرانی که به خواست مردم احترام می گذارند، به وجود می آورد.

یک گروه نظارتی فعال از کشته شدن بیش از 750 تن از زمان وقوع خشونت مرگبار ارتش میانمار علیه معترضانی که به کودتای اول فوریه اعتراض دارند، خبر داده است. این چرخشی ناگهانی از امیدهای یک دهه پیشی است که ارتش میانمار با گذار به سمت دموکراسی ایجاد کرد.

در آن موقع ژنرال های میانماری آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی طلب کشورشان را آزاد نموده و به او اجازه دادند برای پست سیاسی نامزد گردد و به دنبال آن راه مناقصه های انرژی و مخابرات برای شرکت های خارجی باز شد. اوباما هم با لغو تحریم تجاری و دیگر تحریم ها وارد عمل شد، اقداماتی که از دید بعضی از مقام های آمریکایی زودهنگام بود. بسیاری از این تحریم ها از زمان وقوع کودتا دوباره اعمال شده اند.

گروه حمایتی انجمن زندانیان سیاسی از زندانی شدن 3431 تن به جرم مخالفت با کودتا خبر داده است که این شامل آنگ سان سوچی هم که با اتهامات مختلفی روبروست و ممکن است برای او 14 سال حبس به دنبال داشته باشد، می گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1706

به "اوباما خشونت ارتش میانمار علیه معترضان ضد کودتا را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما خشونت ارتش میانمار علیه معترضان ضد کودتا را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید