از افتتاح فاز اول شبکه آبیاری اراضی دشت یکانات تا یک ماه آینده خبر داد

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از تکمیل و افتتاح فاز اول شبکه آبیاری اراضی دشت یکانات تا یک ماه آینده خبر داد.

از افتتاح فاز اول شبکه آبیاری اراضی دشت یکانات تا یک ماه آینده خبر داد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس اکبر فتحی در حاشیه بازدید از پروژه 5000 هکتاری شبکه آبیاری اراضی دشت یکانات که به اتفاق عوامل اجرایی پروژه اعم از نماینده مجری، مشاور و پیمانکار طرح در کارگاه پروژه گلفرج صورت پذیرفت گفت: سازمان جهادکشاورزی همواره در پروژه ها به عنوان مثلث کارفرما، پیمانکار و مشاور همکاری کرده است اما در این پروژه عامل چهارمی نیز دخیل بوده است.

وی درگیر بودن عوامل بیشتر را در سخت بودن شرایط و بروز مسائل بیشتر موثر دانست و گفت: امروزه حرکت جهانی به سمتی است که مشاور خود به طراحی و اجرای طرح می پردازد که این امر ضمن تسریع عملیات پروژه ، بروز اختلاف نظرهای احتمالی را کاهش می دهد. رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در نظر است پروژه یکانات هنگام سفر مقام عالی وزارت به استان افتتاح گردد با این سابقه ذهنی که سازمان آب در حضور وزیر جهادکشاورزی وقت، تامین آب مورد نیاز این 1100 هکتار را متعهد شده و این امر علیرغم برخی کم و کاستی ها تا حدودی محقق شده است لذا تا یک ماه آینده بر تکمیل پروژه اعم از خط اصلی و هم شبکه فرعی داخل مزرعه تاکید نمود.

وی با اشاره به اینکه کلنگ زنی شهرک کشاورزی نیز در منطقه یکانات جزو برنامه های سفر وزیر محترم جهادکشاورزی به استان می باشد، گفت: از آنجاییکه طرح مذکور در داخل طرح یکانات واقع شده، از نظر زمین مشکل خاصی نخواهد داشت و مسائل آن در داخل وزارتخانه قابل حل خواهد بود. مهندس فتحی مسائل مالی و عدم تزریق منابع را دلیل بروز مسائل پیش آماده برای تمام ارکان دخیل در طرح دانست و ابراز داشت: پیگیریهای اجرا شده از سوی مجری طرح آب های مرزی منجر به تزریق قطره چکانی منابع شد و امکان پیشبرد طرح را فراهم آورد بطوری که در حال حاضر می توان در مورد تکمیل این طرح تصمیم گیری نمود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بعد از اقاله پیمان ، پیمانکارجدید با جدیت بیشتری کارها را دنبال کرده و ان شاءالله تا یک ماه فاز اول این پروژه به مساحت 1160 هکتار به بهره برداری خواهد رسید .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1949

به "از افتتاح فاز اول شبکه آبیاری اراضی دشت یکانات تا یک ماه آینده خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از افتتاح فاز اول شبکه آبیاری اراضی دشت یکانات تا یک ماه آینده خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید