اردوغان : امیدوارم اتحادیه اروپا دست از کوری استراتژیک خود بردارد

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه روابط این کشور با اروپا و آمریکا طی یک سال اخیر دچار دشواری هایی شده بود، ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن دولت جدید دموکرات در آمریکا، فصل جدیدی در روابط آن ها رقم بخورد.

اردوغان : امیدوارم اتحادیه اروپا دست از کوری استراتژیک خود بردارد

با ما سفر کنید و با قیمت های تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) درباره دوره ریاست جمهوری احتمالی جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا ابراز امیدواری کرد.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح، اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت وتوسعه گفت: ترکیه نمی تواند به غرب یا شرق پشت کند. همزمان که روابط خوبی را با آمریکا و اروپا حفظ می کنیم، نباید از آفریقا و آسیا نیز غافل شویم.

وی با اشاره به تنش هایی که ترکیه در سال اخیر با اروپا و آمریکا بر سر مسائلی، چون شرق مدیترانه و خرید تسلیحات از روسیه داشت، شرح داد: سال پر چالشی در روابط خود با آمریکا و اروپا داشتیم. امیدوارم اتحادیه اروپا دست از کوری استراتژیک خود بردارد. همچنین انتظار دارم رئیس جمهور منتخب آمریکا [جو]بایدن، با ترکیه برخورد گرمی داشته باشد.

رئیس جمهور ترکیه با ابراز امیدواری برای گشوده شدن فصل جدیدی از روابط این کشور با آمریکا و اتحادیه اروپا در سال 2021، گفت باور دارد بایدن اهمیت ضروری روابط با ترکیه را نشان خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اردوغان در واکنش به درخواست دادگاه حقوق بشر اروپا برای آزادی صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب کُرد دموکراتیک مردمان از زندان، گفت: اگر این دادگاه می خواهد مورد احترام ترکیه قرار بگیرد، ابتدا باید اقداماتش را اصلاح کند. باید بداند که چنین تصمیمی، حمایت از تروریست است.

وی همچنین اضافه کرد: دادگاه حقوق بشر اروپا صلاحیتی ندارد که به جای دادگاه های ترکیه تصمیم بگیرد. امیدواریم این دادگاه موضع مشابهی در قبال تروریست های فِتو (جنبش گولن) اتخاذ نکند.

هفته قبل بود که وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم رئیس صنایع دفاعی ترکیه اطلاع داد. منابع خبری گزارش دادند که وزارت خزانه داری آمریکا صنایع دفاعی ترکیه و ابراهیم دمیر رئیس آن را تحریم نموده است.

از سوی دیگر، سران اتحادیه اروپا به ترکیه شدیداََ هشدار دادند در صورتی که دست از حفاری های غیرقانونی در شرق مدیترانه برندارد، با تحریم های سختی روبرو خواهد شد.

در واکنش به این هشدارها، وزارت خارجه ترکیه نیز با متهم کردن اتحادیه اروپا به داشتن موضع جانب دارانه در تنش های شرق مدیترانه، گفته بود از نظر آنکارا این تحریم ها غیرقانونی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1463

به "اردوغان : امیدوارم اتحادیه اروپا دست از کوری استراتژیک خود بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان : امیدوارم اتحادیه اروپا دست از کوری استراتژیک خود بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید