ارتقای 6 رتبه ای استان اصفهان در شاخص محیط کسب وکار بهار 1400

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس اتاق اصفهان با اشاره به اینکه توجه به شاخص های محیط کسب وکار استان و تلاش در راستای بهبود این شاخص ها به نام معیار اثربخشی و عملکرد دستگاه های اجرایی در رأس برنامه های شورای گفت وگوی استان واقع شده است، شرح داد: خوشبختانه گزارش نتایج پایش محیط کسب وکار بهار 1400 حاکی از حفظ فرایند مثبت استان اصفهان در بهبود محیط کسب وکار بوده، درحالی که شاهد بدتر شدن میانگین شاخص محیط کسب وکار کشور بودیم.

ارتقای 6 رتبه ای استان اصفهان در شاخص محیط کسب وکار بهار 1400

مسعود گلشیرازی، در صد و پنجمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، تحقق این امر را نتیجه همدلی و همکاری بخش های خصوصی و دولتی و انضباط در رفتار دانست و ابراز امیدواری کرد با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و جایگزینی نیروهای تازه نفس در شرایط جنگ مالی موجود، شرایط مطلوب مالی ایجاد شده و دولت بتواند به اهداف خود دست یابد.

گلشیرازی همچنین گفت: امیدوارم پروژه های خط هوایی اصفهان، دهکده لجستیک، آب، قطار پرسرعت و قطار بین شهری به نام زیرساخت های توسعه ای استان اصفهان در دولت تازه موردتوجه ویژه قرار گرفته و در اسرع وقت منتج به نتیجه نهایی شود.

در ادامه این جلسه بهنام ابراهیمی، جانشین دبیر کل اتاق اصفهان به ارائه گزارشی از نتایج پایش محیط کسب وکار بهار 1400 پرداخت.

او غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، بی ثباتی سیاست ها، قوانین و مقررات و رویه های اجرایی ناظر بر کسب وکار و همچنین دشواری تأمین مالی از بانک ها را از نامناسب ترین مؤلفه های حوزه کسب وکار استان معرفی کرد.

ابراهیمی با اشاره به حفظ فرایند مثبت شاخص محیط کسب وکار استان در این گزارش، آمار بالای رضایت فعالان مالی اصفهان از عملکرد دستگاه های اجرایی در مبارزه با کرونا را در این فرایند مثبت بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: استان اصفهان بعد از استان های مرکزی و سمنان در رتبه سوم ازلحاظ بهترین عملکرد در شرایط کرونایی واقع شده است.

او اضافه نمود: خوشبختانه به رغم آسیب های ناشی از پاندمی کرونا و اعمال تحریم های ظالمانه بر اقتصاد کشور، شاهد بهبود 6 رتبه ای شاخص فضای کسب وکار استان در فصل بهار 1400 بودیم که بر اساس طرح ملی پایش محیط کسب وکار، رتبه استان اصفهان در این شاخص از 14 به 8 بهبود یافت.

در زمستان 1399 هم شاخص بهبود محیط کسب وکار استان با ارتقاء 12 پله ای، از رتبه 26 به 14 کاهش یافته بود.

در ادامه نشست، رئیس شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ادامه با اشاره به شرایط نامطلوب کرونا در استان گفت: در حال حاضر 3700 بیمار بستری کرونایی در سطح استان وجود دارند و با این شرایط با کمبود تخت بیمارستان روبرو هستیم. وی فوت 5 بیمار کرونایی طی 24 ساعت در کاشان و 40 نفر در استان را بسیار بالا دانست و تأکید کرد در حال حاضر کادر بهداشت و درمان نیازمند کمک هستند.

عباس رضایی با تأکید بر اینکه شرایط واردات واکسن از طریق بخش خصوصی در دولت تازه فراهم شده است، اضافه نمود: واکسن های وارده باید حتماً تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان باشد.

او اظهار کرد: درصورتی که بخش خصوصی بتواند ضمن تأمین واکسن کارکنان خود، مسئولیت تأمین واکسن یک ارگان یا حتی یک محله را بر عهده بگیرد، شاهد تسریع در تزریق واکسن خواهیم بود.

رضایی مشکل خروج پول از طریق بانک های استان به خارج از اصفهان و بحران آب را از ابر چالش های استان اصفهان دانست.

او همچنین خواستار تشکیل جلسه فوری و اضطراری مجمع کنندگان استان با وزرای نیرو و راه و شهرسازی برای رفع مشکل قطار سریع السیر اصفهان و مشکل آب شد.

ادامه این جلسه به بررسی راه حلهای پیشنهادی کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق اصفهان در خصوص مسائل موجود در صنعت برق، بسترسازی لازم برای استفاده حداکثری از ظرفیت نیروگاه های تولید پراکنده به همراه مدیریت قطع برق و کاهش زمان خاموشی در ایام پرمصرف اختصاص یافت.

محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان در این بخش، اصلاح قیمت انرژی به ویژه برای واحدهای بزرگ صنعتی را راه حل رفع مشکل کمبود برق دانست.

همچنین حمیدرضا علاقمندان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون نیازمند مواردی فوری برای بهبود شرایط تولید برق استان هستیم اضافه نمود: استان صنعتی اصفهان بیش از سایر استان ها نیازمند تولید برق است و در کنار این مورد، موضوع توزیع و انتقال هم باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد. وی پرداخت مطالبات بخش تولید از سوی وزارت نیرو را ضروری دانست و شرح داد: این مشکل از طریق تهاتر بدهی ها قابل حل است.

علاقمندان با اشاره به عدم اجرای آیین نامه اجرایی ماده 25 قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار تأکید کرد: لازم است وزارت نیرو بر اساس اولویت صنایع، عددی را به نام هزینه کیلووات مصرفی پیشنهاد دهد و هزینه برق بر اساس میزان پایداری شبکه دریافت شود.

او با تأکید بر اینکه این موضوع تا حد زیادی مشکل تأمین برق صنایع را رفع خواهد کرد از کنندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد این موضوع را پیگیری کنند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1837

به "ارتقای 6 رتبه ای استان اصفهان در شاخص محیط کسب وکار بهار 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای 6 رتبه ای استان اصفهان در شاخص محیط کسب وکار بهار 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید