ائتلاف سعودی به دنبال خروج آبرومندانه از جنگ یمن است

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن سخنانی را در خصوص ائتلاف سعودی مطرح کرد. وی گفت: ائتلاف سعودی، آمریکایی به دنبال خروج آبرومندانه از جنگ یمن است.

ائتلاف سعودی به دنبال خروج آبرومندانه از جنگ یمن است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

بر اساس این گزارش، این مقام یمنی اضافه کرد: ائتلاف سعودی به خوبی می داند که تحمیل شکست به ملت یمن ممکن نیست. از همین روی، این ائتلاف به دنبال راهی برای خروج از جنگ کنونی در یمن می گردد.

بن حبتور اضافه کرد: واقعیت این است که کشورهای متجاوز در چارچوب ائتلاف سعودی علیه یمن، متحمل شکست شده اند. آنها می خواهند آبروی از دست رفته خود را بازگردانند. وی درباره سفر هیأت عمانی به صنعاء نیز گفت: این سفر در راستای کمک به اتخاذ تدابیری در سطوح ملی و میدانی یمن انجام شد.

پیش از این، منابع عمانی از مضمون نامه ای ویژه از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان درباره آینده جنگ سعودی علیه یمن که وارد هفتمین سال خود شده است و فاجعه انسانی قرن را رقم زده است، پرده برداشتند.

منابع مذکور فاش کردند: این نامه شامل امتیازهایی از سوی سعودی از جمله آمادگی برای بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا و بندر الحدیده، کمک فوری به یمنی ها در ازای توقف حملات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در مأرب و توقف حملات پهپادی و موشکی و نیز حملات دیگر ارتش و کمیته های مردمی در عمق سعودی است.

گفتنی است، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن، شامگاه دوشنبه با هیأت اعزامی از سوی سلطان عمان دیدار و پیرامون موضوعات مربوط به مسائل انسانی و سایر مسائل مربوطه با اعضای این هیأت مصاحبه کرد.

الحوثی همچنین از تلاش های خیرخواهانه هیثم بن طارق سلطان عمان تقدیر و تشکر کرد. هیأت عمانی قبل از دیدار با رهبر انصار الله با مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار کرده بود. المشاط در این دیدار از مواضع خالصانه کشور برادر عمان در قبال ملت یمن در طول محاصره و تجاوز ائتلاف سعودی علیه این کشور قدر دانی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1739

به "ائتلاف سعودی به دنبال خروج آبرومندانه از جنگ یمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی به دنبال خروج آبرومندانه از جنگ یمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید