آژانس در واکنش به گام چهارم: بازرسان ما در محل حضور دارند

به گزارش مجله خبری تیرول، سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به شروع گام چهارم کاهش تعهد ایران به برجام، گفت بازرسان این نهاد در ایران هستند و اطلاعات مربوطه را به وین گزارش می دهند.

آژانس در واکنش به گام چهارم: بازرسان ما در محل حضور دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در واکنش به اعلام شروع گام چهارم کاهش تعهد ایران به توافق هسته ای، تأیید کرد که این اقدام با نظارت این نهاد بین المللی انجام می گردد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سخنگوی آژانس در بیانیه ای گفت: ما از گزارش های امروز رسانه ها در خصوص فردو آگاه هستیم. بازرسان آژانس در ایران در محل حضور دارند و هرگونه فعالیت مرتبطی را به مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین گزارش می نمایند.

روز گذشته حسن روحانی رئیس جمهور ایران بیان کرد که تهران در ادامه روند کاهش تعهد خود به برجام، از روز چهارشنبه گازدهی به سانتریفیوژهای نصب شده در تأسیسات فردو را شروع می نماید.

ساعاتی پیش هم اعلام شد مخزن 2800 کیلویی حاوی حدود 2000 کیلوگرم گاز هگزا فلوراید اورانیوم (UF6) در سالن خوراک دهی مجتمع فردو قرار گرفته است.

بر اساس بیانیه سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، این اقدام تحت نظارت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شده است.

بیش از یک سال و نیم است که آمریکا به صورت یکجانبه از توافق هسته ای با ایران خارج شده و دیگر کشورهای باقی مانده در این توافق هم نتوانسته اند آنطور که وعده داده بودند، آثار منفی تحریم های یکجانبه آمریکا را جبران نمایند.

ایران در واکنش به این وضعیت، از اردیبهشت ماه سال جاری و با استناد به دو بند از برجام، روند کاهش پایبندی به برجام را شروع کرد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 630

به "آژانس در واکنش به گام چهارم: بازرسان ما در محل حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس در واکنش به گام چهارم: بازرسان ما در محل حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید