آزادسازی 150 دانش آموز از مدارس مذهبی در شمال نیجریه

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، پلیس نیجریه در چهارمین عملیات خود ظرف یک ماه گذشته حدود 150 دانش آموزی را که در یک مدرسه مذهبی در شمال نیجریه تحت شرایط نامطلوب در حال آموزش بودند، آزاد کرد.

آزادسازی 150 دانش آموز از مدارس مذهبی در شمال نیجریه

شایان ذکر است که پلیس نیجریه در چهار عملیات خود بیش از یکهزار دانش آموز را از این مدارس مذهبی خارج ساخته است.

نصیر الروفای فرماندار ایالت کادونا دستور حمله به این مدرسه مذهبی را صادر نموده است. دستگیرشدگان در این عملیات در یک اردوگاه نگهداری می شوند. برخلاف سایر مدارس مذهبی، دست کم 22 تن از 147 این دانش آموزان زن بودند.

گفته می گردد که بعضی از افراد آزادشده از سایر مدارس مذهبی به دیوار زنجیر شده، شکنجه شده و یا مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

این عملیاتهای پلیس نیجریه محمد بوهاری رئیس جمهور این کشور را برای اقدام قانونی علیه مدارس مذهبی موسوم به الماجیری در شمال نیجریه تحت فشار فزاینده ای قرار داده است. از این رو، بوهاری در ماه ژوئن اظهار داشت که تصمیم دارد مدارس الماجیری را ممنوع نماید، اما تاکنون اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

دفتر ریاست جمهوری نیجریه روز شنبه در بیانیه ای اظهار داشت: هیچ دولت دموکراتیک و پاسخگویی وجود اتاقهای شکنجه و سوء استفاده فیزیکی از افراد را تحت عنوان توانبخشی قربانیان تحمل نمی کند.

لازم به ذکر است که تعداد زیادی مدرسه شبانه روزی مذهبی در مناطق مسلمان نشین شمال نیجریه فعالیت دارند. به این مدارس اصطلاحا الماجیری گفته می گردد که تلفظ محلی کلمه المهاجرون عربی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 567

به "آزادسازی 150 دانش آموز از مدارس مذهبی در شمال نیجریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادسازی 150 دانش آموز از مدارس مذهبی در شمال نیجریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید