تور مجارستان ارزان: کشف رمز و راز مجسمه های بوداپست!

به گزارش مجله خبری تیرول، راز مجسمه های بوداپست | The secret of Budapest statues

هر چیزی که رازی در پشت سر خود داشته باشد، هم ترسناک است و هم هیجان انگیز! این حس را هر کسی تجربه نموده است و این یکی از احساسات مشترک بین انسان هاست. همه ما در زندگی خود در پی کشف رازهای زیادی هستیم. بعضی از آن ها مهم، بعضی واقعا بی اهمیت و بعضی هم جالب هستند. راز مجسمه های بوداپست از آن دسته رازهایی است که دانستن آن ها می تواند جالب و هیجان انگیز باشد. ما امروز در این مطلب می خواهیم تا از راز مجسمه های بوداپست مرکز مجارستان پرده برداریم پس با ما در خبرنگاران همراه باشید.

تور مجارستان ارزان: کشف رمز و راز مجسمه های بوداپست!

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

شهر بوداپست یکی از شهرهای اروپایی است که پر است از مجسمه های مختلف! در خیابان های این شهر راه می روید و اگر حواستان جای دیگری باشد ممکن است که به یکی از این مجسمه های بوداپستی که در سر راهتان قرار گرفته است، برخورد نمایید. اما اگر حواستان را جمع کنید، می بینید که در بیشتر نقاط شهر از این مجسمه های رازآلود بسیار در سر راه شما قرار گرفته است! خیلی از کسانی که به این شهر سفر نموده اند و با این مجسمه ها روبرو شده اند برایشان سوال بوده است که راز مجسمه های بوداپست چیست؟

البته این نکته را درباره مجسمه های این شهر باید بگوییم که؛ برخی از این مجسمه ها همانند مجسمه چهره های تاریخی در نقاط معروف شهر آن چه را که در درون خود دارند به وضوح به نمایش می گذارند، برخی از مجسمه های دیگر داستان های رازآلود و عجیبی در پشت خود دارند. این مجسمه ها، یکی و دوتا هم نیستند بلکه فهرست بلند و بالایی دارند. برخی معروف و برخی از آن ها معروف تر هستند. در ادامه با برخی از معروف ترین آن ها و راز مجسمه های بوداپست آشنا خواهیم شد.

مجسمه پلیس چاق | Chubby Police

یکی از این مجسمه های بوداپست با قیافه بسیار مهربانش، پلیس چاق است. در راز مجسمه های بوداپست و در آنالیز این فهرست می خواهیم به شما درباره اعتقادی که مردم بوداپست به این مجسمه دارند نکات جالبی بگوییم. برای مردم این شهر، مجسمه پلیس چاق چیزی فراتر از یک مجسمه است و مردم فکر می نمایند که اگر بر روی شکم این تندیس دست بمالند، خوش اقبالی و خوش شانسی به سراغشان خواهد آمد! در این معروفیت خوب برای این مجسمه، جای گیری آن نیز بی تاثیر نبوده است و به خاطر قرار گیری آن در نزدیکی کلیسای مهم بوداپست یعنی کلیسای سنت استفان، این مجسمه اعتقاد و اعتماد مردم بیشتری را نسبت به خود جلب نموده است. این مجسمه در میدان زرینی قرار گرفته و به وسیله یک مجسمه ساز که پدر بزرگ خودش هم یک پلیس چاق و مهربان بوده، ساخته شده است.

مجسمه کولومبو | Columbo

یکی از مجسمه هایی که در بین موارد راز مجسمه های بوداپست آنالیز خواهیم کرد، مجسمه کولومبو است. بیشتر مردم مجارستان کولومبو را می شناسند زیرا او یکی از شخصیت های تلویزیونی در مجارستان است. او یک کارآگاه باهوش بوده که رمز و رازهای بسیاری را در فیلمش حل نموده است.

مجسمه شیرها | Statue of lions

رمز و راز مجسمه شیرها در بوداپست جالب و خواندنی است! افسانه ای که پشت داستان ساخت این مجسمه هاست می گوید که؛ مارشالکو که سازنده این مجسمه است در دو طرف یکی از پل های معروف بوداپست، دو شیر ساخت و آن در هم به کار خود مطمئن بود که شرط گذاشت که هر کس در این مجسمه ها مسئله ای پیدا کند، در آن صورت او خودش را به رود پرت خواهد نمود. خیلی ها دور هم جمع شدند تا در این دو شیر اشکالی را بیایند اما نتوانستند تا این که یک کودک متوجه شد که این شیرها زبان ندارند و مارشالکو هم طبق وعده اش خود را به دریاچه پرت کرد. البته این داستان بیشتر افسانه است و در بین مردم عادی برای گذراندن وقتشان در کنار یکدیگر روایت می شود! این شیرها هم زبان دارند اما دیده نمی شوند. مارشالکو هم به مرگ طبیعی از جهان رفت.

مجسمه پسران خیابان پل | Statue of St. Pauls Sons

پسران خیابان پل یکی دیگر از مجسمه های تماشای و شاهکار در فهرست راز مجسمه های بوداپست است. این مجسمه های جالب که یک مجموعه کامل هستند، اثری متفاوت و زیبا می باشند که در نزدیکی منطقه کوروین قرار گرفته اند. این مجسمه ها در واقع جمعی از پسرانی که می خواهند به مدرسه بروند را نشان می دهد اما آن ها تنها همان چیزهایی که می بینید نیستند بلکه داستان جالبی دارند! پسران خیابان پل از کتاب فرانک مولار ایده گرفته شده اند. این پسران در واقع بر سر زمینی متروکه بحث و دعوا دارند. این کتاب در مدارس ابتدایی مجارستان تدریس می شود.

مجسمه کفش های کرانه رود دانوب | Sculpture of the Danube River shoes

از معروف ترین و شناخته شده ترین جاذبه های بوداپست که راز مجسمه های بوداپست را کمی غمگین می نماید، مجسمه کفش های کرانه رود دانوب است. این مجسمه ها که در نزدیکی مجلس سنای مجارستان ساخته شده اند، نگاهی بسیار غمگین و مفهومی به جریانات قرن 19 مجارستان و غرق و کشته شدن بسیاری از شهروندان مجارستانی ساخته شده اند. این کفش ها که در واقع 60 جفت هستند، تنها نمایندگانی از هزاران مجارستانی است که به دست Arrow Cross کشته شدند.

راز مجسمه های بوداپست در مجسمه ایشتوان سیچینی | István Széchenyi

راز مجسمه های بوداپست در مجسمه ایشتوان سیچینی نیز جالب و خواندنی است. شکل ساخت این مجسمه به گونه ای است که شبیه آن را در بسیاری از شهرهای اروپایی خواهید دید. ایشتوان سیچی که بر روی سنگی سبز رنگ ایستاده است، در واقع مردی است که در تاریخ مجارستان از او به عنوان بزرگ ترین مرد تاریخ مجارستان یاد می شود. در بسیاری از نقاط شهر بوداپست و دیگر شهرهای مجارستان نام این مرد را زیاد می بینید. در مجارستان حتی پلی به افتخار او نیز درست نموده اند که یکی از جاذبه های اصلی مرکز این کشور محسوب می شود.

برای تماشا مجسمه های بیشتر به سایت تیریپ ادوایزر مراجعه فرمایید. ????

tripadvisor.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2065

به "تور مجارستان ارزان: کشف رمز و راز مجسمه های بوداپست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان ارزان: کشف رمز و راز مجسمه های بوداپست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید