بهبود ناهنجاری های چهره پسربچه 7 ساله در شیراز

به گزارش مجله خبری تیرول، با یاری تیم جراحان شیرازی، ناهنجاری های چهره پسربچه هفت ساله ساکن پرورشگاه، بهبود یافت.

بهبود ناهنجاری های چهره پسربچه 7 ساله در شیراز

فوق تخصص جراحی اطفال و رییس بخش اتاق عمل بیمارستان آنکولوژی امیر گفت: با یاری تیم جراحان شیرازی، ناهنجاری های چهره احمد پسربچه هفت ساله ساکن پرورشگاه، بهبود یافت.

حمیدرضا فروتن گفت: ناصر نجمی، پروفسور ایرانی ساکن بلژیک، یک سال و نیم پیش به دعوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای جراحی و درمان این کودک به شیراز سفر کرد و عمل های مختلفی را برای بهبود ناهنجاری سر و صورت این بیمار انجام داد.

او در باره شرایط این بیمار گفت: قسمت هایی از صورت، فک و حدقه چشم و قسمتی از لب های احمد به طور مادرزادی وجود نداشت که در مراحل اولیه، قسمت هایی از لب ها ترمیم و جراحی شد.

به گفته این پزشک متخصص، برای استخوان اطراف حدقه و فک بیمار نیز در بلژیک با حمایت دکتر نجمی، پروتز هایی طراحی و ساخته شد.

فروتن جراحی این بیمار را اقدامی بزرگ در حوزه پزشکی خواند که با مشارکت دکتر نجمی، دکتر رهسپار و دکتر قنبری جراحان فک و صورت، دکتر علی فروتن جراح پلاستیک، دکتر طاهری جراح مغز و اعصاب، دکتر بهزاد خادمی متخصص چشم و دکتر نادری متخصص بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مدت 12 ساعت انجام شد و شرایط چشم، صورت و لب بیمار به طور کامل بهبود یافت.

این پزشک فوق تخصص جراحی اطفال با بیان این که بیمار 24 ساعت در ICU بستری بود، گفت: هم اکنون بیمار در شرایط خوبی واقع شده است و می تواند به راحتی حرف بزند و شرایط جسمی او رو به بهبود است.

فروتن به انجام عمل های رایگان و حمایت دکتر نجمی از بیمارانی که بضاعت کافی ندارند، اشاره و گفت: تمام وسایل مورد احتیاج برای جراحی احمد، شامل پلیت های قابل جذب و وسایل لازم برای کاشتن استخوان های ساخته شده روی صورت بیمار و سایر تجهیزات مورداحتیاج که هزینه بسیار بالایی دارد، از سوی دکتر نجمی و کلینیک خیریه دکتر نجمی تهیه و برای بیمار استفاده شده است.

پروفسور ناصر نجمی جراح عمومی و فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی نیز گفت: احمد با شکافی بین چشم و دهان به جهان آمده بود و در واقع گونه و کاسه چشم نداشت و فک بالایی هم کامل رشد نکرده بود و این مشکل باعث شده بود که چشم بیمار در کاسه چشم قرار نگرفته و در قسمت بیرون باشد.

او با بیان این که نصف صورت احمد سالم بود، می گوید: این شرایط موجب شد بتوانیم با تهیه سی تی اسکن از قسمت سالم، قرینه آن را در بلژیک بازسازی کنیم.

پروفسور نجمی از افرادی که مسائل مشابه دارند دعوت کرد به کلینیک خیریه نجمی در درمانگاه شکاف لب و کام واقع در دانشکده دندانپزشکی شیراز مراجعه نمایند.

در این کلینیک کوشش می گردد تا هزینه های درمان افراد بی بضاعت و کسانی که مسائل اقتصادی دارند، پرداخت گردد.

کلینیک خیریه شکاف کام و لب شیراز، با بیش از 300 مترمربع مساحت، به پیشرفته ترین امکانات لازم از جمله، اتاق عمل، کلینیک ارتودنسی، گفتار درمانی و سایر خدمات دهان مجهز است و بیش از دو هزار بیمار در این مرکز، دارای پرونده کامل درمانی و به صورت مستمر تحت پیگیری های لازم هستند.

احمد از بدو تولد از سوی پدر و مادر رها و در پرورشگاه بزرگ شده است.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2153

به "بهبود ناهنجاری های چهره پسربچه 7 ساله در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود ناهنجاری های چهره پسربچه 7 ساله در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید