50 درصد مهندسان، فاقد مسکن و 60 درصد بیکار هستند

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: بیش از 50 درصد مهندسان، فاقد مسکن و 60 درصد آنان، بیکار یا در شغل های غیرمرتبط در حال فعالیت هستند.

50 درصد مهندسان، فاقد مسکن و 60 درصد بیکار هستند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، احمد خرم امروز در ملاقات با استاندار آذربایجان شرقی خواهان همکاری بیشتر استانداری ها با نظام مهندسی های فعال در استان ها شد و گفت: افزایش تعامل و همکاری دوجانبه، می تواند نویدبخش اخبار خوش در زمینه رونق صنعت ساختمان سازی و افزایش فعالیت صنایع وابسته به این حوزه گردد.

احمد خرم با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد مهندسان، فاقد مسکن و 60 درصد آنان، بیکار یا در شغل های غیرمرتبط در حال فعالیت هستند، اضافه نمود: با اجرایی شدن مبحث 22 شاهد رونق 180 صنعت وابسته به ساختمان خواهیم بود.

وی بعلاوه خواهان همکاری و حمایت استانداری برای احداث خانه مهندس در تبریز شد و گفت: در صورت موافقت استانداری، زمین لازم برای احداث خانه مهندس از سوی دولت واگذار و هزینه ساخت آن به وسیله نظام مهندسی استان پرداخت می گردد.

صنعت ساختمان از صنایع پیشران کشور است/ فعالیت های عمرانی در استان متوقف نشده است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: صنعت راه و ساختمان از جمله صنایع مهم، استراتژیک و پیشران کشور محسوب می گردد که نقش مهمی در اشتغال زایی و فعالیت ده ها رشته شغلی دیگر دارد.

محمدرضا پورمحمدی در ملاقات رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با وی، گفت: تورم ناشی از اشباع در حوزه فعالیت های ساختمانی، قدرت خرید مردم را کاهش داده است که باید با اتخاذ تدابیر مناسب، مسائل این حوزه را سامان دهی کرد.

وی ادامه داد: با وجود تحریم ها و شرایط کرونایی، جهت توسعه و پیشرفت استان در حوزه فعالیت های عمرانی بدون توقف ادامه دارد و در حال حاضر صد ها پروژه مسکونی، راه سازی و جاده سازی در استان در حال اجراست.

پورمحمدی اضافه نمود: در چند سال اخیر، شرایط بسیار سختی بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده که به جرات می توان گفت در تاریخ کشور، بی سابقه بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: معتقدیم که شرایط سخت و سخت، ما را در مقابل فشار ها و ناجوانمردی ها، مقاوم تر نموده و باعث خواهد شد که مصمم تر از گذشته برای رسیدن به اهداف خود گام برداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1788

به "50 درصد مهندسان، فاقد مسکن و 60 درصد بیکار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد مهندسان، فاقد مسکن و 60 درصد بیکار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید