45 میلیون گردشگر روس؛ سهم ایران تنها 20 هزار نفر

به گزارش مجله خبری تیرول، 45 میلیون نفر از مردم، هر سال به سفرهای خارجی مختلف می فرایند و این در حالی است که سهم ایرانِ همسایه و یکی از کشورهایی که در فهرست 10 سرزمین برتر تاریخی و تمدنی دنیا واقع شده است، فقط حدود 20 هزار تن است.

45 میلیون گردشگر روس؛ سهم ایران تنها 20 هزار نفر

جهت دریافت مشاوره سفر با هزینه سفر به کانادا با هواپیما با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

معاون سازمان میراث فرهنگی که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک همکاری های مالی ایران و روسیه به مسکو سفر نموده است، گفت:

هم زمان با سهم 20 هزار نفری ایران از گردشگران روس در سال 2014، ترکیه مقصد 4 میلیون و 500 هزار شهروند روس برای سفرهای گردشگری در سال گذشته میلادی بوده است.سمیع الله حسینی مکارم یادآور شد:روسیه یکی از کشورهای دنیا است که مردم آن علاقه زیادی به سفر به دیگر کشورهای دنیا دارند. این افراد بیشتر با ترکیب جمعیتی میانسال و سالمند علاقه دارند به کشورهای دارای آثار تاریخی و فرهنگی سفر نمایند و سالانه حدود 2میلیون نفر به کشور مصر سفر می نمایند.حسینی مکارم همچنین با اشاره به مذاکرات خود با مقام های روسیه در حوزه گردشگری از برنامه 2 کشور برای توسعه گردشگری متقابل اطلاع داد و گفت:از جمله همکاری در توسعه این صنعت سبز، سرمایه گذاری در اجرای پروژه های زیربنایی، تسهیل در صدور ویزا و لغو آن برای گردشگری گروهی از پنج نفر به بالا است که درباره ضوابط و شرایط ویزا باید وزارت خارجه های دو کشور اقدام نمایند.سند مذاکرات هیئتهای ایران و روسیه در کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور، پنجشنبه گذشته توسط محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و الکساندر نوواک وزیر انرژی و رئیس روسی این کمیسیون امضا شد که دربرگیرنده حدود 40 میلیارد دلار برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری در اجرای طرح های مشترک است. واعظی و نوواک همچنین در روز پایانی مذاکرات مسکو، چندین سند همکاری در عرصه های مختلف از جمله در حوزه انرژی، دریایی و بانکی امضا کردند. منبع: دنیای اقتصادمنبع: کجارو
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 754

به "45 میلیون گردشگر روس؛ سهم ایران تنها 20 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "45 میلیون گردشگر روس؛ سهم ایران تنها 20 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید