یک دستگاه بیوراکتور ایرانی به آلمان صادر شد

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کشور آلمان به عنوان یکی از قطب های صنعت دنیا شناخته می گردد اما حالا یک شرکت دانش بنیان با 100 نفر پرسنل در ایران توانسته به این کشور دستگاه فرمانتور یا بیوراکتور را صادر کند.

یک دستگاه بیوراکتور ایرانی به آلمان صادر شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

فرمانتور یا بیوراکتور مجموعه ای متشکل از تجهیزات و قطعات مختلفی است که شرایط محیطی کنترل شده را برای رشد میکروب ها و یا فراوری متابولیت های خاص در محیط کشت مایع یا جامد را تحت شرایط استریل فراهم می نماید. این دستگاه وظیفه ایجاد شرایط بهینه برای رشد میکرو ارگانیسم ها مثل قارچ و باکتری و مخمر را بر عهده دارد.

استفاده از فرمانتور به میکرو ارگانیسم ها این امکان را می دهد که پیش از انتقال به مرحله فراوری بیش از ده نسل رشد نمایند. با اضافه کردن مخمرها تحت محیط بسته ای بر روی مواد کربوهیدراتی عمل فرمانتاسیون تحت دما و فشار معین فراوری الکل را ممکن می نماید.

با این دستگاه می توان پارامترهای محیطی از جمله pH، دما و فوم را مدام کنترل کرد. در صورت به هم خوردن تعادل محیط رشد میکروارگانیسم، دستگاه با هشدار دادن اپراتور را از تغییر نامناسب شرایط مطلع می نماید.

امیر عباس اختراعی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوری نماینده این دستگاه، گفت: شرکت ما گروهی از شرکت های دیگر را راهبری می نماید که تمام شرکت های این گروه دانش بنیان هستند. کار این شرکت ها خطوط فراوری صنایع فرایندی از جمله نفت و گاز، صنایع معدنی و صنایع موثر دارویی است.

اختراعی اضافه کرد: در حوزه صنایع موثر دارویی ما شش خط فراوری ماده موثر دارویی راه اندازی کردیم. همچنین در بخش صنایع 75 درصد نمک تصفیه شده کارخانجات را این شرکت فراوری نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 392

به "یک دستگاه بیوراکتور ایرانی به آلمان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک دستگاه بیوراکتور ایرانی به آلمان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید