یکی از گرانترین نقاشان تاریخ را بشناسید

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران : او به عنوان چهره جنبش اکسپرسیونیسم انتزاعی شناخته می شود؛ هنرمندی که بر روی تابلوهای نقاشی اش قدم می گذاشت و شیفته آن ها بود. نامش جکسون پولاک است.

یکی از گرانترین نقاشان تاریخ را بشناسید

به نقل از آرت دیلی، جکسون پولاک هنرمند آمریکایی در سال 1912 به جهان آمد. از او به عنوان یکی از مشهورترین نقاشان جهان و از گرانترین هنرمندان تاریخ یاد می شود. تاثیرگذاری این هنرمند بر شکل گیری هنر مدرن و اکسپرسیونیسم انتزاعی غیرقابل انکار است.

در سال 1942 تابلونقاشی نقش استنوگرافیک را به نمایش گذاشت و توجه پیت موندریان نقاش هلندی را جلب کرد. موندریان در آن زمان گفت: این نقاشی قابل توجه ترین اثر هنری است که تا به امروز در آمریکا دیده ام. به دنبال نمایش این اثر، پولاک از کار در موزه استعفا داد و تمام وقتش را صرف خلق آثار هنری کرد.

پولاک قراردادی با پگی گونگهایم به امضا رساند تا نقاشی عظیمی را در خانه اش بکشد و این گونه بود که نقاشی دیواری مشهور پولاک که ابعاد آن 2.5 در 6 متر است طی سال های 1943 و 1944 خلق شد.

در ماه نوامبر 1943 بود که پولاک نخستین نمایشگاه انفرادی اش را به کمک پگی گوگنهایم برپا کرد. پولاک تابلو نقاشی شی وولف را که بخشی از داستان رموس و رمولوس اساطیر رومی را به تصویر می کشد در این نمایشگاه به نمایش گذاشت.

آلفرد بار مدیر موزه هنر مدرن نیویورک در آن زمان تحت تاثیر این تابلو نقاشی قرار گرفت و آن را خرید. (این تابلو نقاشی امروزه میلیون ها دلار ارزش دارد اما در آن زمان این تابلو به قیمت 650.00 دلار به فروش رفت.)

در سال 1948 پولاک خلق مجموعه ای از تابلوهای نقاشی به سبک نقاشی قطره ای را آغاز کرد. در این سبک از نقاشی، پولاک رنگ را مستقیما از روی سوراخ هایی که بر روی یک قوطی ایجاد شده بود بر روی بوم قرار می داد. نقوشی بی نظم و آشفته که هیچ یک از آن ها تصادفی نبودند.

هیچ اثری از قلمو در تابلوهای نقاشی پولاک وجود ندارد. این نقاش حین خلق اثر هنری تمام بدنش را به حرکت درمی آورد و نقاشی کردن او بیشتر شبیه به اجرا یک نمایش بود. او بر روی تابلوهای نقاشی اش راه می رفت و در آن لحظه به بخشی از تابلونقاشی اش تبدیل می شد.

پولاک در سال 1950 بیش از 50 اثر هنری خلق کرد!

این هنرمند درنهایت در سن 44 سالگی بر اثر جراحات ناشی از یک تصادف با اتومبیل درگذشت.

آثار پولاک در زمره قدرتمندترین آثار هنری تاریخ قرار گرفته اند. نام این هنرمند دو بار در فهرست گرانترین تابلوهای نقاشی تاریخ به چشم می خورد. تابلو نقاشی شماره 5 این هنرمند در سال 2006 به قیمت 164.6 میلیون دلار فروخته شد و به دهمین تابلونقاشی این فهرست تبدیل شد.

دیگر اثر این هنرمند نیز به یک مجموعه دار آمریکایی به قیمت 200 میلیون دلار فروخته شد و در رتبه چهارم فهرست گرانترین تابلوهای نقاشی تاریخ قرار گرفت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1473

به "یکی از گرانترین نقاشان تاریخ را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از گرانترین نقاشان تاریخ را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید