یمن، اعتراض شدید به حمایت سازمان ملل از محاصره کنندگان یمن

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس بانک مرکزی یمن با انتقاد از مواضع سازمان ملل در مورد اقدامات ظالمانه عربستان در محاصره یمنی ها گفت که مارتین گریفیتس با توجیهات خود٬ این محاصره را تایید می نماید.

یمن، اعتراض شدید به حمایت سازمان ملل از محاصره کنندگان یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره هاشم اسماعیل معاون رئیس کمیته عالی مالی و رئیس بانک مرکزی یمن در یک گفتگوی مطبوعاتی تاکید نمود که مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل به یمن با توجیهات خود درباره جلوگیری عربستان از ورود مشتقات نفتی به یمن٬ علیه توافق سوئد کودتا نموده است.

اسماعیل ادامه داد که گریفیتس با وجود اینکه می داند درآمدهای حاصل از بندر حدیده صرف پرداخت حقوق کارمندان شده٬ عامدانه یک تصویر گمراه نماینده از سرنوشت این درآمدها ارائه داد. وی اعلام کرد که فرستاده سازمان ملل صراحتا دستور کار ائتلاف متجاوز سعودی را در یمن اجرا نموده و هیچ حرفی از درآمدهای یمن که متجاوزان غارت می نمایند نمی زند.

معاون کمیته عالی مالی یمن با تاکید بر اینکه اگر سازمان ملل جدی باشد ما می توانیم در یک هفته حقوق کامل کارمندان را پرداخت کنیم٬ ادامه داد که پرونده مالی یمن هنوز باز است و در جایگاهی قرار گرفته که در خدمت نیروهای ائتلاف متجاوز باشد.

وی با اشاره به اینکه گریفیتس با توجیهات خود صراحتا از محاصره ملت یمن حمایت می نماید٬ توضیح داد که وی از کمیته عالی مالی یمن خواسته تا در مورد پرونده مالی نشستی برگزار نمایند٬ اما این کمیته نپذیرفت.

هاشم اسماعیل اعلام کرد که فرستاده سازمان ملل از ما اطلاعاتی درباره چگونگی هزینه درآمدهای بنادر حدیده خواست و ماهم به او دادیم؛ اما او تصویری گمراه نماینده از این موضوع ارائه داد.

وی گفت که اظهارات گریفیتس درباره پرداخت نیمی از حقوق کارمندان٬ این توجیه را به طرف مقابل می دهد که از عمل به تعهدات فرار کند. همچنین یک اصرار بین المللی مبنی بر محرومیت کارمندان دولت نجات ملی یمن از حتی دریافت نیمی از حقوقشان وجود دارد.

رئیس بانک مرکزی یمن همچنین تاکید نمود که تا به امروز 70 درصد از دستورات مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن برای بهبود اوضاع مالی به اجرا درآمده است.

پیش از این نیز محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که متجاوزان حتی در شرایط کرونایی نیمی از حقوقی که به معلمان، قضات و پزشکان سایر کارمندان پرداخت شده را زیاد می دانند و با محاصره ملت یمن و توقیف کشتی های حامل سوخت٬ بر رنج و درد این ملت می افزایند که سازمان ملل هم به جای محکوم کردن، این اقدامات ظالمانه را توجیه می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1280

به "یمن، اعتراض شدید به حمایت سازمان ملل از محاصره کنندگان یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، اعتراض شدید به حمایت سازمان ملل از محاصره کنندگان یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید