چکهای در دست مردم احتیاج به ثبت در سامانه صیاد ندارند

به گزارش مجله خبری تیرول، قانون جدید چک به صورت تدریجی و مرحله به مرحله با در نظر دریافت شرایط مالی حاصل از شیوع بیماری کرونا برای مردم و کسب و کارها اجرا می گردد.

چکهای در دست مردم احتیاج به ثبت در سامانه صیاد ندارند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، بانک مرکزی قانون جدید چک را به صورت تدریجی و با توجه به شرایط مالی کشور به اجرا در خواهد آورد.

بر اساس این قانون که قرار است مرحله به مرحله و با در نظر دریافت جوانب احتیاطی به اجرا درآید، چک های جاری که در دست مردم است (چه چک هایی که صادر شده اند و چه چک هایی که همچنان در دست مردم است) از شمول اجرای این قانون خارج هستند. بنابراین مردم نگران ثبت این چک ها در سامانه صیاد نباشند چرا که هنوز برای آنها الزامی درنظر گرفته نشده است.

اما چک های جدیدی که در اختیار مردم قرار می گیرد باید به وسیله اپلیکیشن هایی که برای همین منظور توسط بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور راه اندازی شده اند ثبت شود.

با توجه به تعاملات بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی با توجه به شیوع بیماری کرونا و مسائل احتمالی مالی و به منظور فرهنگ سازی بین آحاد مردم، قرار است اجرای این قانون به صورت پلکانی و متناسب با مسائل وارد آمده به کسب و کارها اجرایی شود.

کارشناسان معتقدند، اگر قانون چک به درستی اجرایی و بر اساس تمام اجزای معین شده در آن عملیاتی شود، می توان امیدوار بود که تخلفات ناشی از دست به دست شدن چک ها و عدم ردیابی مسیرهای هزینه کرد وجوه آن به حداقل برسد و فرد صادرکننده چک، جوابگوی چک صادره خود باشد. به همین دلیل است که بانک مرکزی با طراحی سامانه صیاد، کوشش نموده تا چک ها را از مرحله صدور تا زمانی که مجدد برای پرداخت نهایی به بانک برمی شود، به دقت رصد نموده و از سلامت گردش آنها مطمئن شود.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1435

به "چکهای در دست مردم احتیاج به ثبت در سامانه صیاد ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چکهای در دست مردم احتیاج به ثبت در سامانه صیاد ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید