چند و چون سفر به گوا، جزیره ای در هند(بخش سوم)

به گزارش مجله خبری تیرول، خلیج گوا ناحیه ای واقع در مناطق ساحلی کشور هندوستان است که چندین شهر کوچک را در خود جای داده است.

قدمت طولانی، جاذبه های طبیعی و ساحل گرم و آفتابی این منطقه از جاذبه های اصلی آن به شمار می رود. اما قطعا برای چنین سفر دور و درازی احتیاج به اطلاعات بیشتری دارید که خبرنگاران در این مطلب آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

چند و چون سفر به گوا، جزیره ای در هند(بخش سوم)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

هزینه حمل و نقل

هرچند گوا سیستم حمل و نقل پیشرفته ای ندارد، اما سفر به اطراف آن نسبتا آسان است چرا که شبکه جاده ای آن، اکثر نقاط این ایالت را از طریق ماشین به هم متصل می نماید. نرخ انواع وسیله نقلیه به توضیح زیر می باشد:

کرایه تاکسی از فرودگاه تا سواحل محبوب 1.200 تا 1.300 روپیه

تاکسی از ایستگاه قطار تا سواحل 500 تا 1.000 روپیه

3 کیلومتر جابجایی با کالسکه 60 تا 120 روپیه

کرایه اتوبوس های عمومی 8 تا 20 روپیه

اجاره موتور سیکلت (هر روز) 200 تا 300 روپیه

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

همانطور که قبلا هم گفتیم گوا مقصدی ارزان قیمت محسوب می گردد. با این وجود بد نیست به توصیه های زیر برای کمتر شدن هزینه ها، نیم نگاهی بیاندازید.

به جای رستوران، در کلبه های ساحلی غذا میل کنید.

اصولا در سفر به گوا اگر به دنبال جایی برای تفریح و سرگرمی هستید، نیازی نیست به غیر از ساحل به جای دیگری فکر کنید. کلبه های ساحلی معمولا غذاهای خوشمزه محلی را با قیمتی کمتر از رستوران ها به فروش می رسانند. اگر به غذاهای دریایی علاقه داشته باشید، می توانید همزمان با تماشای آبی بیکران دریا به خوردن غذای مورد علاقه تان بپردازید و در عین حال در هزینه ها هم صرفه جویی کنید.

برای اقامت، به جای هتل، کلبه ها و خیمه های روستایی را انتخاب نمایید

اگر دل تان خواست برای چند روز هم که شده مثل محلی ها منطقه زندگی کنید و به علاوه هزینه هایتان را پایین بیاورید. می توانید از مردم روستایی کلبه یا خیمه های شان را با قیمت هایی بسیار مقرون به صرفه اجاره کنید.

تفریح و سرگرمی در گوا

  • اقامتی رویایی در هتل پارک هایت به همراه چشمه آب و گرم

اگر از نظر اقتصادی استطاعت کافی دارید و می خواهید چند شب رویایی را با همسرتان سپری کنید، پیشنهاد می کنیم در هتل لوکس پارک هایت (Park Hyat) اقامت کنید. این هتل یک 5 ستاره واقعی است که بزرگ ترین استخر گوا را در خود جای داده و همچنین دسترسی راحت به ساحل و اتاق های عالی را برای شما فراهم می آورد.

  • گشت و گذار در بازار Anjuna

بازار های آنجونا و آرپورا (Arpora)، مکان هایی است که در سفر به گوا باید حتما آنها را ببینید. چیزهای فوق العاده و جالبی از جمله چای، گیاهان دارویی، جواهرات و لباس در این بازار پیدا می گردد که خریدن آن ها و حتی دیدنشان خالی از لطف نخواهد بود. بودن در چنین بازاری که پر از مردم محلی است لذتی فراموش ناشدنی دارد. پیشنهاد می کنیم چون این بازار بسیار شلوغ و پر جمعیت است، شما هم به همراه دوستانتان از آن بازدید کنید.

  • آرامشی ناب در ساحل پالولم (Palolem)

در سفرتان به سمت جنوب گوا، سعی کنید حداقل یک روز را در ساحل پالولم به سر برید. این ساحل حدود 1.5 ساعت از Canslim و 2.5 ساعت از طریق ماشین از آرپورا فاصله دارد. ارزش سفر به سمت این ساحل با وجود یک جاده صاف و مستقیم به همراه درختانی در هر دو طرف جاده دو چندان می گردد. در واقع پالولم جنوبی ترین ساحل گوا محسوب می گردد. ساحلی بسیار آرام که آن را برای قایق سواری در هنگام غروب مناسب می نماید. پیشنهاد می کنیم بعد از قایق سواری، نان تازه و محلی منطقه را که تاندوری نام دارد به همراه نوتلا (شکلات فندقی) امتحان کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 536

به "چند و چون سفر به گوا، جزیره ای در هند(بخش سوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند و چون سفر به گوا، جزیره ای در هند(بخش سوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید