پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت

به گزارش مجله خبری تیرول، دانشگاه علم و صنعت ایران نسبت به پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 1402-1401 اقدام می کند.

پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت

به گزارش خبرنگاران، دانشگاه علم و صنعت مطابق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درخواست دانشجویان ممتاز کارشناسی پیوسته ورودی مهرماه سال 1397 سایر دانشگاه های دولتی را جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد (بدون آزمون) سال تحصیلی 1402-1401 مورد بررسی قرار میدهد.

بر این اساس، متقاضیان باید ثبت نام اولیه خود را تا تاریخ 19 بهمن ماه سال جاری صرفا به صورت غیرحضوری از طریق آدرس

https://golestan.iust.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm انجام دهند.

دانشگاه علم و صنعت در خصوص شرایط پذیرش کارشناسی ارشد استعدادهای درخشان اعلام کرده که این دانشجویان باید حداقل معدل کل 16(با اعمال ضریب همترازی دانشگاه مقطع کارشناسی) در پایان شش نیمسال تحصیلی مقطع کارشناسی که به لحاظ میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند، داشته باشند.

از دیگر شرایط پذیرش در این دانشگاه، گذراندن حداقل سه چهارم واحد درسی (گرد شده، رو به پایین) در پایان ترم ششم در مقطع کارشناسی(طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دلیل مسائل ناشی از بیماری کووید-19 برای دانشجویان کارشناسی دلیل مرتبط با شیوع بیماری کرونا و با تایید دانشگاه مبدا حذف واحد داشته اند، با کسر حداکثر 4 واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی می توانند اقدام نمایند)، اتمام تحصیلات مقطع کارشناسی حداکثر تا تاریخ 31 شهریور سال 1401 عنوان شده است.

با اعلام دانشگاه علم و صنعت، درخواست متقاضیان ورودی 98 که در طول 6 نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شده اند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل 8 نیمسال دانشجویان هم رشته غیر هم ورودی خود جزء 15 درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است.

همچنین متقاضیان ورودی بهمن 96 به شرط دانش آموختگی در 8 نیمسال، می توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

دانشجویان مهمان، انتقالی در صورتی می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بهرهمند شوند که سنوات تحصیلی آنها در دوره کارشناسی پیوسته از ورود به رشته و دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته و دانشگاه دوم، حداکثر 8 نیمسال باشد و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین پانزده درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام میشود که از آن مدرک دریافت مینمایند.

متقاضیان دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، غیر دولتی، غیر انتفاعی، علمی کاربردی ، آموزش الکترونیکی و پردیس های بین الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از این آئیننامه برای پذیرش استعداد درخشان نیستند.

پذیرش دانشجویان کارشناسی جهت ورود بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور و احراز صلاحیت عمومی انجام میپذیرد. لذا اطلاعات ارائه شده متقاضیان بر اساس آخرین ضوابط ابلاغ شده از سوی وزارت علوم از طریق کمیته های کارشناسی دانشگاه بررسی شده و نتیجه بررسی به متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.

متقاضیان درصورت ثبت اختراع میبایست تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران یا بنیاد ملی نخبگان یا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را داشته باشد.

با اعلام دانشگاه علم وصنعت، هزینه ثبت نام متقاضیان مبلغ 600 هزار ریال در نظر گرفته شده که داوطلب به صورت الکترونیکی در مراحل ثبت نام پرداخت مینماید و هزینه ثبت نام به هیچ عنوان قابل استرداد نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2053

به "پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید