پانسمان نانویی، از چالش نوآوری و فناوری تا تجاری سازی محصول

به گزارش مجله خبری تیرول، تهران - خبرنگاران - یک استارت آپ نانویی پیروز به فراوری پانسمانی برای درمان زخم های دیابتی و سوختگی با راندمان بالا شده است.

پانسمان نانویی، از چالش نوآوری و فناوری تا تجاری سازی محصول

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی خبرنگاران از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، این استارت آپ برای نخستین بار در چالش های نوآوری و فناوری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و چالش فناورانه زخم پوش های زخم پای دیابتی توانست جزو برترین استارت آپ های این برنامه قرار گیرد.

شتابدهنده شزان در جریان فن بازار زخم پوش های مبتنی بر نانو الیاف که در جریان دومین کنفرانس بین المللی نانو الیاف در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردید، علاقه مند به سرمایه گذاری بر روی این استارت آپ شد و از دی ماه 1396 تا کنون این گروه استارتاپی با سرمایه گذاری این شتابدهنده فعالیت خود را ادامه داده است.

بر اساس این گزارش، این استارتاپ پیروز به فراوری پانسمان با نانو الیاف سلولز میکروبی شده است. پانسمانی که برای درمان زخم های دیابتی و سوختگی کاربرد دارد. این پانسمان با به کار بردن فناوری نانو باعث بهبود راندمان التیام زخم نسبت به سایر پانسمان ها می گردد.

همچنین این محصول نسبت به پانسمان های خارجی هزینه کمتری دارد ضمن اینکه، مزیت دیگر این محصول نسبت به نمونه های مشابه خارجی سرعت فراوری و تکرارپذیری آن است که سبب می گردد فراوری صنعتی آن با راندمان بهتری انجام گردد.

استفاده از این پانسمان طول دوره درمان بیماری را کاهش می دهد که این موضوع باعث کاهش هزینه های درمان نیز می گردد. علاوه بر این به دلیل دارا بودن ساختار شفاف پزشک می تواند وضعیت زخم را آنالیز و روند درمان را بهتر مدیریت کند. همچنین این پانسمان به دلیل نانو ساختار بودن می تواند مدت زمان طولانی تری روی زخم قرار گیرد و در عین عبور اکسیژن به سطح زخم از ورود میکروارگانیسم ها به سطح زخم جلوگیری کند.

جنس پانسمان نیز سلولزی است که از سنتز باکتری فراوری شده است. در حال حاضر این محصول مجوز نانو مقیاس را دریافت نموده و تست های حیوانی را نیز با پیروزیت پشت سر گذاشته است و به زودی پس از دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو وارد بازار می گردد.

علمی**1836**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 209

به "پانسمان نانویی، از چالش نوآوری و فناوری تا تجاری سازی محصول" امتیاز دهید

1 کاربر به "پانسمان نانویی، از چالش نوآوری و فناوری تا تجاری سازی محصول" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پانسمان نانویی، از چالش نوآوری و فناوری تا تجاری سازی محصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید