ویروس مخفی کار به جنگ سرطان های پیشرفته می رود

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، استفاده از ویروس ها برای نبرد با بیماری ها امر تازه ای نیست، اما این روش در نبرد با سرطان های پیشرفته چندان موثر نبوده است. علت آن است که سیستم ایمنی بدن در این مرحله دیگر توانایی خود برای مقابله با تهدیدها را تا حد زیادی از دست داده است.

ویروس مخفی کار به جنگ سرطان های پیشرفته می رود

از همین رو گروهی از محققان آمریکایی با دستکاری نوعی ویروس انسانی پیروز به فراوری یک ویروس مخفی کار و مرگبار برای مقابله با گسترش و تکثیر سلول های سرطانی در نقاط مختلف بدن شده اند. ویروس یادشده جلوی جهش مکرر سلول های سرطانی و تغییرات در پروتئین سلول های بدن را می گیرد و به سیستم ایمنی یاری می نماید تا برای سرکوب سلول های سرطانی اقدام کند.

این روش نه تنها ایمنی و دقت بیشتری دارد، بلکه به پزشکان یاری می نماید تا ویروس مخفی کار یادشده را دقیقاً به محل شکل گیری تومورهای سرطانی منتقل نمایند و مداوای خود را با دقت بیشتری انجام دهند. از این روش می توان برای درمان انواع مختلف سرطان استفاده کرد و آزمایش هایی که با استفاده از ویروس دستکاری شده مذکور بر روی موش ها انجام شده نشان می دهد که این شیوه برای مقابله با سلول های سرطان ریه موثر است.

البته در حال حاضر این روش تنها به از بین بردن 35 درصد از تومورهای سرطانی منجر شده و لذا برای عملیاتی کردن آن هنوز باید آنالیز ها و آزمایش های گسترده تری صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1405

به "ویروس مخفی کار به جنگ سرطان های پیشرفته می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس مخفی کار به جنگ سرطان های پیشرفته می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید