حتی کمی ورزش هم به جوان ماندن مغز یاری می نماید

به گزارش مجله خبری تیرول، آلزایمر و زوال عقل جزو لاینفک پیری نیستند و نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد حتی کمی ورزش هم می تواند به پیشگیری از این مسائل مغزی یاری کند.

حتی کمی ورزش هم به جوان ماندن مغز یاری می نماید

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه بوستون دریافتند هر یک ساعت ورزش سبک در هفته ریسک پیری مغز را حدود یک سال کاهش می دهد.

نیکول اسپارتانو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: این مطالعه بر رابطه بین انجام فعالیت فیزیکی سبک و حفظ ساختار مغز تاکید دارد.

وی در ادامه تاکید می نماید: ما هنوز نمی توانیم با قطعیت بگوییم که فعالیت فیزیکی عامل داشتن ساختار مغزی بهتر در افراد است.

اگرچه هنوز معین نیست که چه میزان ورزش برای حفظ سلامت و جوانی مغز مفید است، اما این مطالعه بیان می نماید که کمتر از آن میزانی که تصور می گردد می تواند مفید باشد.

برای این مطالعه، تیم تحقیق داده های مربوط به بیش از 2300 مرد و زن با میانگین سنی 53 سال را آنالیز کردند. به هر یک از این افراد دستگاهی برای اندازه گیری فعالیت فیزیکی شان متصل بود.

طبق دستورالعمل فعالیت فیزیکی 2018 آمریکا، هر میزان فعالیت بهتر از عدم تحرک است و بیش از 150 دقیقه فعالیت متوسط تا شدید در هفته می تواند بیشترین فایده را برای سلامت داشته باشد.

حال تیم تحقیق دریافته است به ازای هر یک ساعت اضافی ورزش با شدت سبک، اندازه مغز بزرگ تر می گردد که نشاندهنده حدود یک سال پیری کمتر مغز است.

یافته ها نشان داد افرادی که 10 هزار گام یا بیشتر در روز قدم برمی دارند در مقایسه با افراد دارای گام های کمتر از 5000 قدم، حجم مغزشان بزرگ تر بود.

طبق گزارش محققان، افراد دارای تحرک فیزیکی بیشتر با احتمال کمتر ابتلاء به انواع مسائل سلامت نظیر بیماری قلبی، دیابت و بعضی سرطان ها نیز روبرو هستند. همچنین سبک زندگی سالم می تواند شرح دهنده روند پیری سالم مغز باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 192

به "حتی کمی ورزش هم به جوان ماندن مغز یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حتی کمی ورزش هم به جوان ماندن مغز یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید