تور آلمان ارزان: ویدئو، قصه ساخت اولین شبیه ساز عمل جراحی چشم در ایران، وقتی دانش بنیان ها رقیب قدر آلمانی ها می شوند

به گزارش مجله خبری تیرول، محققان شرکتی دانش بنیان توانستند با ساخت دستگاه شبیه ساز آموزشی عمل جراحی چشم مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی، به رقیبی قدر برای شرکت آلمانی تولیدکننده این محصول بدل شوند.

تور آلمان ارزان: ویدئو، قصه ساخت اولین شبیه ساز عمل جراحی چشم در ایران، وقتی دانش بنیان ها رقیب قدر آلمانی ها می شوند

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، شبیه سازی پزشکی، یک رویکرد نوین برای آموزش حرفه ای در حوزه سلامت است که به متخصصان یاری می نماید تا شرایط واقعی را به وسیله مدل های فیزیکی یا واقعیت مجازی (VR) در شرایطی کاملا کنترل شده، تجربه نمایند و مهارت های خودشان را افزایش دهند.امروزه در صنعت سلامت، شبیه سازی، پلی میان کلاس های درس و اتاق های عمل، تلقی می گردد. تا کنون شبیه سازهای آموزشی پزشکی زیادی در جهان پیشرفته و از پیچیده ترین این شبیه سازها، شبیه سازهای مورد استفاده در حوزه چشم پزشکی است.

اغلب عمل های جراحی موجود در چشم پزشکی؛ همانند عمل فیکو برای آب مروارید (کاتاراکت) چشم، از نوع عمل های جراحی در مقیاس میکرو هستند.این عمل های جراحی، در عین ساده بودن، احتیاج به مهارت بالایی دارند.چراکه احتیاج است تا هماهنگی میان دست و چشم جراح جهت کار با ابزار و میکروسکوپ مربوطه بسیار بالا باشد تا جراحی با بیشترین دقت ممکن انجام گردد. اشتباه کوچکی در این عمل جراحی، ممکن است به نابینا شدن بیمار یا عوارضی جبران ناپذیر منجر گردد.

شرکت دانش بنیان آتیه سازان ظهور شریف در کشورمان، باسم یکی از شرکت های ایرانی فعال در حوزه شبیه سازهای پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی توانسته است محصول شبیه ساز آموزشی عمل جراحی چشم خود را با دو ماژول عمل جراحی آب مروارید چشم و عمل جراحی ویتره - رتین به اسم دومین تولیدنماینده شبیه ساز عمل جراحی چشم روانه بازار داخلی و بعلاوه بازار کشور چین کند.

در ادامه ویدئویی از قصه ساخت دستگاه شبیه ساز آموزشی عمل جراحی چشم به وسیله محققان شرکت دانش بنیان آتیه سازان ظهور شریف مشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1889

به "تور آلمان ارزان: ویدئو، قصه ساخت اولین شبیه ساز عمل جراحی چشم در ایران، وقتی دانش بنیان ها رقیب قدر آلمانی ها می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: ویدئو، قصه ساخت اولین شبیه ساز عمل جراحی چشم در ایران، وقتی دانش بنیان ها رقیب قدر آلمانی ها می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید